Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 19255 ggr
maudrenee
0

fiberhusk vs kruskakli

alltså, vilken skillnad gor det i brodrecept? forutom kolhydraterna?

[Pennylane1]
0

jag vet vad husk gör, det ersätter glutenet och alltså binder, det är svårt att få en smidig konsistens utan, ifall man bakar utan vanligt mjöl. Kruskakli ger väl fibrer, men binder inte på samma sätt och är inte bra ur LCHF-tänk. (eftersom det är spannmål och innehåller mycket kolhydrater, husk är kolhydratsfritt)

Golfinga
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för svaret! Hittade recept i Smörstekt, där man rekommenderade kruskakli i ett LCHF-bröd, vilket jag inte kunde hitta i min butik. Men fiberhusk har jag redan hemma, så nu provat jag. Det är väl bara i storstäderna som man hittar meze yoghurt. Går det bra med turkisk yoghurt, tro?'Mvh

Golfinga

[Pennylane1]
0

men jag tror att jag hade fel där! Det var ju ett par år sen, efter det har jag nog upptäckt att kruskakli nog inte har  några kolisar de heller. Men de har inte samma funktion.

[CarnageCandy]
0

Som jag förstått det har kruskakli massa kolhydrater men de tas inte upp av kroppen eftersom de är för hårt bundna - typ som rå potatis. Fast jag, som fiberkänslig och kolhydratsrädd, har inte vågat prova kruskakli, annars hade jag nog gjort mkt bröd på det… Nån som provat?

[Pennylane1]
0

ja du har rätt, jag uttryckte mig knasigt jag menade att de inte har digererbara kolhydrater!