chicken nuggets?!
Får man äta mcdonalds chicken nuggets om man t.ex äter ngn fet sås till osv ? med grönsaker förstås, ingen pommes !

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du får äta prexis vad du vill.. men det där kan knappast räknas som hälsokost iallafall.
Om vi säger så här.. 4 bitar ger 11 kolhydrater,, vad skall du äta för att bli mätt,, har du mat med dig så kan du lika gärna strunta i nuggetarna oxå,
Ta hellre en dubbel Hamburgare och släng en skiva bröd.
http://www.mcdonalds.com/us/en/food/full_menu/chicken/mcnuggets.html
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Nej, släng inte en skiva bröd…beställ 2-4 cheese/hamburgare och släng allt bröd….
…..Och gör egna nuggets hemma istället
Tror inte det är mycket nyttigt i dom nej.
Frågan är om det ens är kyckling i dom?
Socker, mjöj och ströbröd är jag dock helt säker på att det är i dom, men kött är jag tveksam till.
Tresta något annat.
Varför slänga bröd när man kan beställa utan bröd? Då får man ny gjorda hamburgar och frågar man får man också bestik att äta med.
Fy fasen vad äckligt med nuggets.. skulle inte ens låta min hund äta sån skit.
Jag jobbar på ett kycklingslakteri och vet precis vad som finns i våra nuggets.. Har dock ingen aning om vad som finns i just vår pannering.
Kycklingskin, kycklingbröst är innehållet i vår nuggets.
Men kan tänka mig att de billigare varianterna kan innehålla lite vad som..

Nej, jag kollar alltid vad de innehåller i vanliga fall, och tyvärr så innehåller dem i affären oftast max 60 proicent kött, så sånt köper jag ej.. Anledningen att jag fråga är för ibland behöver man äta ute och då finns det inte så mkt alternativ, knappast att hamburgarna är bättre.. JAg vet att de ej är speciellt nyttiga eller hälsosamma, men om man måste, så är det ju bra att välja det som är minst ohälsosamt eller hur?!
Har du inget Max i närheten? De serverar en Low Carb-burgare, som består av kött, grönsaker och dressing i krispiga isbergssalladsblad. Ett riktigt bra alternativ i snabbmatsträsket! :-) Den räddade min eftermiddag på Arlanda idag.
/Matgiken
Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!
Jag köpte en hamburgare på McDonalds och begärde att få den utan bröd. Det fick jag men det var så tydligt en förfärdig burgare som dom hade ryckt brödet av att det såg direkt oaptitligt ut. På Burger King köpte jag två sådana där billiga cheeseburgare och tog själv bort brödet, det blev betydligt bättre. Tro nu inte att jag gör sådant här ofta, för det gör jag inte, det var inte fler ggr än som beskrivet härovan.
Chicken nuggets var det ju frågan om från början, det finns en sorts mindre bitar kyckling som kallas kycklingbröstfilé, ganska billigt, jag bryner dem frysta direkt i kokkosolja, det går jättefort, fin krispig stekyta utan panering, behöver bara lite kryddor och ev, någon sorts dippasås. Okomplicerat att ha med i en matlåda och väldigt gott, kallt också, även om krispet försvinner.
#8 fast Max harmburgare (själva köttet alltså) har en lång och inte så trevlig innehållsförteckning, har varit uppe här många gånger. Burger Kings burgare betår iallafall av rent kött (ävn MC D tror jag?)och ett par sådana utan bröd plus sallad är helt ok.
#8 Och som alltid med Max, bortsett från att det inte bara är kött i burgaren, beställer man inte LowCarb-burgaren, utan en annan burgare med ost och bacon och tar den utan bröd. Deras LowCarb-burgare är ganska klen och egentligen bara dyr.
#10 & #11
Det finns tyvärr mycket mer än innehållsförteckningen att diskutera vad gäller de stora kedjornas kött, men det är en annan historia. :(
Sedan kan vi nog än en gång slå fast att smaken är som baken. ;-) Själv tycker jag att det är skönt att kunna beställa något från menyn utan att behöva krångla en massa. Men där är man ju också olika.
Som tur är får man ju göra som man vill. :-)
/Matgiken
Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!
Chicken McNuggets
Ingredienser:
Kycklingkött (52%), panering (vetemjöl, majsmjöl, vegetabilisk olja, modifierad majsstärkelse, modifierad tapiokastärkelse, salt, äggalbumin, bakpulver: E450 (natriumdifosfat), E500 (natriumbikarbonat), E341 (kalciumfosfater), socker, svartpeppar, selleri), vatten, potatisstärkelse, salt, aromämnen, kryddextrakt.
Näringsvärde
Energi (kJ)
734.7
Energi (kcal)
175.6
Protein (g)
11.6
Kolhyd. (g)
12.3
Kolhyd. socker (g)
0
Fett (g)
9.2
Fett mättat (g)
1.2
Fibrer (g)
0.7
Salt (g)
0.9
http://apps.mcdonalds.se/sweden/prodfacts.nsf/allergi
Mitt förslag är att du inte äter på Mc Donalds överhuvudtaget.

När jag av nöden är tvungen att äta på donken eller kingen tar jag en dubbelburgare med ost och bakon och försöker slänga så mycket av brödet som går!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag åt idag på MC donald`s första gången sen jag började med LCHF. Jag tog en burgare utan bröd och en sallas med majonnäs till. Men oj vad ont i magen jag har, ont och svullen! Typiskt! Hoppas det går bättre för andra att äta där ibland.

Jag äter ofta på McDonalds och eftersom jag tar Big Mac utan bröd är den alltid nygjord. Det är inte heller nåt konstigt i det och "utan bröd" finns i kassasystemet.
Max har visserligen svenskt kött i sina hamburgare men blandar ut det med annat. Det gör inte McDonald eller Burger King. På Max får jag en liten sallad när jag byter ut stripsen mot sallad. På de andra ställena får jag en rejälare portion swallad.
Det bär mig emot att köpa med bröd och sedan kasta det.
Kycklingnuggets liksom fiskpinnar har ungefär lika mycket panering som kött. Kycklingvingar finns kanske som ett bra alternativ.
Maste bara inflika vad McDonald's rekommenderar for mat i UK
http://www.mcdonalds.co.uk/food/nutrition/our-ingredients.mcd
Vad rekommenderar de i Sverige?
Oavsett vad, sa kan man bli ratt fet och sjuk av deras rekommendationer…

Jo jag håller med, bäst är att undvika sån mat, och generellt så gör jag det, jag gillar inte snabbmat.. Men som sagt, man behöver veta vilka alternativ som är bättre än andra när det är så att man är ute och inte har ngn förberedd matlåda med sig.. Deesutom äter jag inte fisk så det blir ännu mer begränsat.. Men snabbtmat är bara skit för kroppen.. Man äter och sen får man konstig känsla i kroppen, man känner att det inte är riktig mat.. Det är typ tomt fast samtidigt fullt samtidigt..