Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 31252 ggr
shintaida
10

AKUT! HUR få bort löklukt i munnen???

Har ätit lök - rå sådan - och nu vill inte Nallen pussas…*suck*

Har tuggat persilja som ett helt marsvin, men det hjälpte inte!!!

Hjäääälp….jag vill pussas och sova näsa mot näsa i natt!!!

En desperat och puss-sjuk Shintaida

Pasi
3

Tugga ett par vitlöksklyftor innan sängdags så känns inte doften av den gula löken!Flört

NancyAlke
1

Redskap som man använt ska man ju skölja med kallt vatten… Frågan är hur det hjälper det… några glas med isvatten kanske???  Stackare där…

ireke
1

jag blir bara full av skratt Pasi Glad

shintaida
1

Pasi!!

Det var kvällens goda skratt!!!

Får prova och hinka citronvatten…

Han gillade inte heller doften av mint-tuggummi och lök…och han vill INTE själv äta lite lök så att vi doftar lika…

Men GOTT var det allt…hehehe…det blir ingen älskog här inte…*fniss* 

// Shintaida

Pippiputti
0

Skölja med kaffe kanske?

Har en tvål gjord av kaffe som är super på att ta bort löklukt från fingrarna.

Fast bästa tipset kom från Pasi..vitlök… Skrattande

shintaida
0

DRICKER kaffe nu…men jag vill inte äta tvålen…svär inte SÅ mycket att munnen behövs tvättas med kaffetvål! hehehehe

// Shintaida

Trollcina
0

Du får köpa hem lite kaffebönor till nästa gång att tugga på - Det  funkar!

shintaida
0

Trolcina!

Och HUUUR smakar det då??? Torrt som öken, eller? Cool 

Tänk att gå till en kaffeshop…

- Ska ska be att få köpa 10 st kaffebönor… *ler*

Bara skojar….

Tack för tipset, äter  jag inte dom, kan jag hamra sönder dom och brygga kaffe… 

// Shintaida

Amiechan
0

Hamra sönder? :D :D föreställer mig shintaida med hammaren i högsta hugg bonkandes på ett par rädda kaffebönor. De sprätter över hela köksgolvet och shintaida (värsta kaffomanen) måste kravla omkring på golvet för att få tag på sitt koffein…

shintaida
0

Amiechan!!

Vilket gott skratt jag fick nu på morgonen!!

Min fantasi skena och jag fick en SÅDAN ROLIG bild av mig själv nere i köket!!

Ja, jag måste hamra…har ingen kaffekvarn eller nåt sånt…

Lägga bönorna i en påse och köra över dom med bilen - fram och tillbaka som en tätting, kanske??? *asgarv*

*Måste ha kaffe, måste ha kaffe - bota mig från löklukten*

// Shintaida

kalleankasmormor
0

Slicka på diskbänken kanske? Det sägs att det tar bort viss metall tar bort löklukt. Jag har en metalltvål som jag tvättar händerna med när jag hackar lök. Det sägs funka lika bra att gnida mot diskbänken…

shintaida
0

Jag har en diskbänk av trä!!! Spisen kanske?? Bilarna, motorcyklarna…??? *fniss*

// Shintaida

mumsan
0

Pröva med Listerine Munskölj som finns på apoteket. Man sköljer/gurglar munnen efter att ha borstat tänderna.

Jag dricker kvällste för att somna och min mant ycker det luktar illa så jag dricker teet innan borstningen och gurglar sen.

drutten53
1

asgarvar åt pasi..o du SHINTAIDA…att köra över med bilen..är nog ingen bra ide..du ska väl gör annat oxå i livet….än att sita o köra bilen..för du lä nog inte få hål på dom…men du en whisky till kvällen innan du lägger dig….GLAD PÅSK

Trollcina
0

*ASG* Ja ni är inte kloka ser också era fantasibilder. Det är bara det att det faktiskt funkar att tugga på kaffebönor ett gammalt knep som jag bla lärt mig av alkisar som vill dölja att det luktar alkohol även många av mina invandrarvänner brukar köra med kaffebönor efter en vitlöksstinn måltid då de vet hur många av oss svenskar reagerar på doften.

Så det funkar och tycker man att bönorna är för hårda så kan man faktiskt byta ut bönorna och tugga på grovmalna kaffebönor, 1 tsk kok kaffe - Det är däremot dötorrt att tugga på  vet jag av egen erfarenhet. Långtradar chaffisar brukar ta en tsk kokkaffe och tugga på då de känner att John Blund står och lurar bredvid dem. så kaffe har fler egenskaper än den goda beroende framkallande gyllenbruna sällskapsdrycken.

shintaida
0

Ni är FÖR härliga! *ler mjukt*

Jag ska verkligen köpa kaffeBÖNOR så jag kan fortsätta med min lök…

Whiskey klarar jag inte att svälja… bara när jag är utomlands och fått magsjuka. Då blir det whiskey eller konjak rätt upp och ner med diverse grimaser som följder…

Tack för råden mina vänner…

Hoppas att er påsk blir luuugn och fin…

Kramar från Shintaida

mammaru
0

Det finns något nytt på apoteket som tar bort dålig andedräkt på något nytt vis. Det kanske funkar?

NancyAlke
0

En helt underbar tåt detta…. Skrattande

Nu vet man i alla fall vad som händer om man ser någon slicka diskbänken ren… *herreminje*

zeretki
0

Tack för tipsen! Jag som älskar lök och vitlök…

odezza
0

Shintaida, kan du inte lura i din karl lite rå lök också…? Vitlök brukar ju inte vara något problem om båda äter det, kanske är det samma med rå lök?

"still lost in space and time"

Pasi
0

Eller lura din karl att dricka upp Whiskyn…efter 2 pavor så klagar han nog inte!?Räcka ut tungan

DaMum
1

Hela kumminfrön
Anis
fänkålsfrön

Tugga på det, så försvinner lukten. Även bra mot gaser i magen.

Indiskt knep.

zeretki
0

#21 Pasi, har du en ny ikon? Snygg. ;)

Pasi
0

evax kom med den till mig…tyckte nog den passade mig!
Hmmm, berodde det på att jag skulle utföra experiment på grannen, tro?Räcka ut tungan

Denna kommentar har tagits bort.
mammaru
0

Nä, nu är det väl dags för en liten omröstning? Jag röstar på "slicka diskbänken" alternativt "rostfri kastrull".