Högt blodtryck
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet någon hur man får ner högt Blodtryck fort. Har ätit LCHF sen september 2010. Ska opereras på fredag och har just nu 150/100 vilket läkaren tycker är lite för högt.
Det sägs att om man dubblar dagsbehovet av magnesium så ska blodtrycket sjunka. Det är inget man ska göra för jämnan men du kan ju prova fram till fredag. På köpet får du lös mage
Jag har inte provat själv men hört av andra. Jag tycker inte du har speciellt högt Blodtryck? Inte så högt så det borde påverka operationen. Vad är det för operation? Förresten att meditera och djupandas hjälper också sen så tror jag att ditt Blodtryck skenade vid läkaren det gör det alltid. Lycka till.
Gå till en TCM utbildad akupunktör, där kan du få hjälp.
Stressen inför en operation och att läkaren tycker du har högt BT (vilket 150 över 100 är) gör ju inte saken bättre. Kollar du ditt tryck själv? White coat syndrom är ju också vanligt, alltså att trycket stiger då man ser de vita kläderna på sjukvårdspersonal.
Lycka till!
Jag har inte vitrockssyndrom endast. Jag har utvecklat fobi för själva blodtrycksapparaten också! Jag vet snart inte hur jag ska få ett rätt tryck men mitt är betydligt högre än ditt de första timmarna på vårdcentralen men sen när man tagit trycket flera gånger så går det ner efter hand.
Har lika svårt för hemma apparaten : (
Jag ska operera bort livmodern. Har lånat en blodtrycksmanchett ochnär jag har testat här hemma så är inte bloctrycket lika högt. Hoppas att läkaren tar hänsyn till det. Men jag tror att jag tar lite extra magnesium jag har sådana tabletter hemma.
Tack för rådet.
Blodtrycket som mäter medelvärde är bra eftersom den tar hänsyn till att blodtrycket aldrig är konstant från dag till dag och inte ens från timme till timme. Det viktiga är att inte ta blodtrycket för ofta och att när man tar det se till att det sker samma tid som innan och att man slappnat av före. Lycka till med op. Förresten så kan man på min mätare och troligen alla, ta bort medelvärdet och få det som gäller här och nu. Bra när man är flera i familjen som testar.