30 kg borta!
Jag tror knappt det är sant.
Men det är det.
Min viktresa nådde idag en helt otrolig milstolpe.
Jag har gått ner 30 kg!
Hurraaaaaa!!!

Vilken lycka! GRATTIS, bra jobbat!
Woow
Bra jobbat o stooort GRATTIS till dig.
Jättegrattis från mig också!
Jag blir så glad att höra att det gått så bra för dig!
Tack för att du fortsätter att komma hit och dela med dig av framgången.
Du representerar verkligen en gammal medlem som aldrig gett upp och nu står du där med ett fantastiskt resultat som kan bli ett föredöme för många.
Jag skulle bli jätteglad om du ville skriva och berätta din historia så vi får lägga in den som artikel här på Kif (med bild på startsidan om du vill så klart!)
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack allihop!

Oj Margareta, vilka ord!
jo nog har det tuffat på.
Men långsamt och med långa platåer.
snittar 10 kg/år.
Inte raketfart direkt 
Jag ska ta en funderare på det där med skrivandet..
Återkommer!
/Fjällmor
Ja, Fjällmor! Artikel! Är det lättare om du får frågor eller svarar på en intervju?
Det är ju det som är så inspirerande - att det tagit tid och du har låtit det ta tid.
Du har verkligen visat att du har bytt livsstil och inte anammat en temporär viktminskningsdiet.
Du har passerat många "jular/födelsedagskalas/semestrar" (you'll name it) och ändå klarat att fortsätta på samma bana.
Du har "rullat i diket" och kommit upp precis som det är för de allra flesta.
Du har varit envis och målmedveten och tagit tag i situationen utan att du haft "1kg-per-vecka"-uppmuntringspillret att ta till.
Artikel om detta - JA TACK!
Åh så kul! Jag brukar kika in på din blogg/hemsida lite då och då, förresten, den är härlig.
Skulle vara fantastiskt roligt att få läsa en artikel om din resa! :)
Stort, stort grattis!
Verkligen kul! Håller med om att det skulle vara jättespännande att få läsa om din resa!! Grattis 
Åh vad roligt!! GRATTIS!! *applåderar*
Väldigt bra gjort.
Och jag håller med alla föregående att det vore intressant att höra din historia, särskilt som motvikt till alla otåliga "hjälp det fungerar inte jag har ätit LCHF i hela två veckor nu och bara gått ner 8 kilo vad gör jag för fel!!!" som jag börjar blir redigt trött på…
Precis som för dig tar det låååååång tid för mig, men det går iallafall neråt! Och bra mår vi ju, eller hur??

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Roligt att höra av en gammal KiF:are. 
Jättestort grattis! säger som alla ovanstående, skriv ner och berätta. Vi som inte varit medlemmar så länge kan få en jättekick av dig… tänk så stolt du måtte vara nu - och glad. Vi gläds med dig och ser fram emot din resa mot -30 kg och hur du har peppat dig och gjort för att lyckas.
Vad kul, ett stort grattis!! Är också kul att se dig här igen. 

Grattis!
Vad härligt för dig!
Ja, så är det nog, trägen vinner. Detta är ingen quickfix.
Önskar att jag med gjort som du, tagit det lugnt, hållit mig till kosten och låtit tiden gå. Men man kan inte ändra historien, bara framtiden. Så, så får det bli framöver. Vill också tappa 30 kg, åtmistone 28, 5…
Artikel eller inte - du har redan varit stor inspirationskälla för mig. Tack!

åh vilken härlig respons!
Tack! :-D
Jag lovar att fundera kring att skapa tid att skriva ner något. Vi har det körigt härhemma med barn i behov av stöd. Men vem vet…
Om jag känner att hjärnan inte räcker till kanske fnyfnikens förslag vore nåt?
Ikväll har jag ätit firar middag
imorgon kommer desserten

GRATTIS!
Din artikel skulle verkligen vara intressant och mycket inspirerande, ge kickar till att vilja fortsätta trots att det tar tid till målet, platåerna är långa. Skulle bli till glädje och hjälp!
Hoppas du vill dela med dig av dina erfarenheter!
Jag har bara hängt med här knappa 3 år - undrar; Hur lång tid har din resa till 30-minus tagit ? Och hur långa har platåerna varit?
Underbart! 
Jo, Fjaellmor fanns ju här redan när jag trillade in för snart tre år sedan. Sällar mig också till dem som vill läsa en längre artikel om detta, det vore kul!
Men åh så kul! Grattis!!
Jag är nu där du var då du började.
Jag är hel nybörjare och försöker läsa och lära mig.
Lite svårt att få till det bara men jag har gått ner 1 kg på de 3 dagar jag hållit på och hoppas att jag ska fortsätta och såsmåningom hamna där du är, 30 kg lättare :).
Grattis Fjaellmor!!
Vilken milstolpe!!!
Grymt imponerad och jag skulle defintivt läsa en artikel om din resa

Grattis!
Vilken otrolig prestation! Bra kämpat i med- och motvind. Ger mig hopp som sammanlagt måste gå ner runt 50 kg innan jag hamnar på normalt bmi. Nu har jag tappat 5 kg på min första månad med kosten och känner mig så glad över det. En milstolpe för mig. Men kan du, så kan jag (hoppas och tror jag). Så en dag ska jag också ha kommit så långt som du även om det tar många år. Det tog ju många år att lägga på mig allt.
En sak jag är nyfiken på är ev. överskottshud. Det är något som jag känner sorg/oro inför när det gäller min mage. Jag har hägmage (ser ut exakt i kroppen som min avtar som föreställer den runt 20 00 år gamla statyetten Venus från Willendorf)) och anar att det kommer att bli mycket hud över på magen vid storviktnedgång. Och jag har tyvärr inte råd med en operation där man tar bort all denna hud. Hur är det för dig? Har din hud dragit ihop sig mycket?
Grattis än en gång för denna toppenprestation!
Stort grattis!
Och jätteroligt att se dig här! 
Jag kan tänka mig att göra intervjufrågorna sammanställda. Om någon vill veta något speciellt kan ni ju skriva det här eller PM:a mig. Vad sägs om det Fnällmor? 
Oooh GRATTIS va härligt!!!

Stort grattis till dig. Vad otroligt roligt för dig. Var stolt.
Asast: Har lite av samma problem - jag har överskottshud och kommer få ändå mer. Det känns lite surt att behöva betala hud-operation själv. Jag menar att de som gör en fetmaoperation får ju en hudoperation oxå av landstinget. Vi som är överviktiga MEN tar tag i situationen och går själva ner i ivkt - vi måste betala själva! Jag tycker det är otroligt orätt - vi har ju gått ner i ivkt och (förhoppningsvis) blivit friskare och kommer kosta samhället mindre + att vi INTE kostar samhället en fetmaoperation. Jagh ar dock hört om enstaka som fått en hudoperation av landstinget då de har haft STORA problem med överskottshuden (sår, svamp mm). Sedan är det en annan "nackdel" som jag har tänkt på… de läkare som jobbar inom landstinget har inte (oftast inte) någon plastik-kirurgi-utbildning vilket gör att OM de skulle operera bort hud så kan man vara "ganska säker" på att det inte blir ett bra resultat.
För min del så kommer jag på något sätt att "fixa" så att jag har råd att göra en hudoperation hos en plstikkirurg - har jag nu gått ner så mycket så vill jag bli så snygg jag kan bli på kroppen oxå.
Lite utanför ämnet. Grattis igen Fjällmor
Wow, stort grattis :D

#23 Ja, jag har också upprörts över att människor som själva lägger om sin livsstil inte får någon hjälp med hudöverskott, men att de som måste opereras till viktnedgång får all hjälp gratis…
Håller tummarna för att du får ihop pengarna. Själv har jag svårt att se var jag skulle kunna få tag i de 45 000-100 000 kr en full bukplastikoperation kostar. Hoppas på ett amerikaarv 

Ja så mycket pengar är ett problem. Men som gubben sa att om du nu gör ett sånt jättejobb varför kan du då inte lägga de pengarna på dig … du skulle inte tycka det var dyrt för en ny bil och du får ju en ny kropp som du mår bra i och med.

#26 Jag är halvt sjukpensionär och singel som inte ens har körkort och det dyraste jag någonsin köpt är en ny dator. Lever på små marginaler som det redan är. Så att jag skulle ha råd att betala själv för en operation känns oöverstigligt i nuläget. Men hellre lättare och mätt med stort hudöverskott (får lära mig att leva med den tomma påsen på magen) än tung och hungrig med hängmage.
Jag har startat en egen tråd kring hudöverskott så denna tråd inte behöver gå helt off topic.

Vilken läsning här blev!
Lite OT har jag då inte dött av 
Tack för alla hälsningar och gratulationer!

Fnyfniken - just nu lutar det åt att jag antar ditt erbjudande.
Inte helt färdigtänkt dock.
Vad säger du om idén Margareta?
Ett jättegrattis från mig med. Härligt.
så himla bra!!!!!!!!!!toppen kul!

Tack snälla!
Det är fortfarande lite svårt att fatta.
Men ojojoj så skönt!
Grattis!!! Bra kämpat!

Förlåt mig
Jag har glömt svara på rågan om huden drar ihop sig.
Min gör det. Trots 4 barn, bristningar och annat skoj ;-)
Det går inte fort.
Men det går åt rätt håll.
Det kan fladdra rätt rejält i dansens virvlar, men vad gör det?
Jag mår bättre!

Grattis vad kul för dig. Här tar det oxå tid, men det får gå. Snittar nog ca 1 kg i månaden. Har fött 3 barn under 22 års tid. Så vi får se om skinnet drar sig tillbaka eller inte. Har du tränat mycket? För det gör inte jag, har inte riktigt tid. Ännu ett jätte grattis från mig!

Ett jättestort grattis från mig med! 
"still lost in space and time"
GRattis!!
GRATTIS från mig också.
Roligt att höra att det gått så bra, även om det tagit lite tid.
Själv har jag pendlat lite upp o ner under 3 års tid.
Är nu inne på mitt 4 lchf år och spurtar just nu på igen.
Ibland har det varit lite svårt att hålla sig på lchf mattan av olika anledningar, sötsug bla men i det stora hela går det bra.
Det får ju ta tid, fast man är ju otålig.
Det är mycket annat än vikten som är viktig jag är diab och där har jag slutat med insulin, samt en del andra tabl bla blodtrycks sänkande.
Jag har mycket att tacka lchf för.

För det första ett super grattis!
För det andra en liten spark i arslet till mig för vad jag ser på min gamla presentation var det 4 år sedan jag var här och kämpade förra gången hade jag hängt i då så hade jag också kunnat va i mål!
Men det kommer nya år hela tiden…
Det är bra!
Kommer ni nån vart i artikeln?
Ser fram emot den!
Stort, stort, stort GRATTIS!!!
Du ska veta att du är en förebild för många inklusive mig själv. Jag är oerhört imponerad av din resa och av dig som mamma. Läser din blogg ofta.
Stort tack till dig för att du delar med dig. Det är högst uppskattat!
Många kramar //Linda
Wow, grattis!!! Precis vad jag (och fler med mig) behövde läsa!

Tack allesammans!
Jag blir så glad!
:-D
# 34 jag rör på mig när jag kan. Inget regelbundet justnu.
# 37 visst är det så. Att får vara frisk klår allt!
# 39 wow… tack snälla.. jag blir alldeles varm i hjärtat 
Stort Grattis!
Det är sånt här vi andra i början av resan behöver höra 

Oj! Vilka blommor!
Tack snälla!!!
Stort grattis Fjällmor!
stort grattis!
då finns det hopp alltså, vilket är glädjande 
ser fram emot denna artikel

och inatt rök ett kilo till
tjihooo!

Känner du dig mogen för en intervju?
Har du haft någon dagbokstråd här på KiF som jag kan utgå ifrån i så fall?

Grattis! BRA JOBBAT! :-)

Grattis, vad glad jag blir för din skull. Må gott!!
Jättejättegrattis!
Din "fladdrande" mage är något jag avundas dig, bara så du vet.
Har du sett att det är ett par studenter som vill intervjua LCHF personer?
Det kunde ju kanske kännas lite som grädden på moset att vara med om.
Särskilt när man samtidigt kan visa tydligt resultat.
Om det går att dom lovar att publicera resultatet/uppsatsen här på Kif.
Hursomhelst, Lycka Till med fortsättningen!

Tack allesammans! 
Fnyfniken: prata ihop dig med Margareta och hör av dig

I morse malde tankarna och jag hade för en gångs skull lite egen tid med morgonkaffet, så nu finns åtminstone en liten del av vägen till lchf i min blogg.
Välkomna, om ni vill
http://vidvedspisen.wordpress.com/2011/04/09/kolhydratism/

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#52 Vilken fantastisk berättelse, så BRA!
TACK för att du delar med dig av dina erfarenheter. Gav mig verkligen AHA-upplevelser.

Tack för rara ord och att du ville läsa!
Jag blir så glad!

Så läsvärt och man blir så uppmuntrad. TACK
Grattis grattis! Jag blir peppad!!!!
Christina
Vad härligt Fjällmor! Jag sällar mig till gratulanterna; Grattis till denna strålande LivsResa! För visst är det en resa för Livet!
Jag ser också fram emot en samlad artikel som berättar om din resa!
Vilken inspiration du sprider!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Tack allesammans!
Och visst är det som du skriver Andina - en resa för livet

Grattis Fjällmor - grattis till viktminskning, men famför allt värkfriheten! Underbar läsning!

Tack Vicks.
Värkfriheten är verkligen det stora i detta.
Jag hade ju hemsk värk även som smal.
Nu är jag både värkfri och inte så stor längre.
Jag hade aldrig vågat hoppas på det för 4 år sen…