utslag/exem
jag har börjat få nåt slags utslag på olika delar av kroppen, bland annat mellan brösten (precis där bh-n sitter) och i nacken. det kliar och är skitirriterande. mellan brösten är det massa röda prickar, de kliar inte fullt så mkt som i nacken. i nacken vet jag dock inte om det är likadana prickar eftersom jag bara har en spegel så jag har inte kunnat kolla, när jag känner efter så känns det som små upphöjda prickar (typ lite som finnar om ni förstår hur jag menar). jag har, vad jag kommer ihåg, aldrig varit med om detta tidigare. jag är inte överkänslig eller allergisk mot något alls vad jag vet.
kan det ha med att göra att jag ändrat mina kostvanor? är det någon annan som varit med om liknande? och är det någon som vet om jag kan ha på något som lindrar eller liknande?
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se
det är en utrensning som sker via huden och kan bli små röda utslag. Du kan smörja med lite olivolja under tiden som de pågår. Drick mycket vatten med så hjälper du till att rensa kroppen på saker den inte vill ha kvar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan vara lugn. Till och från kommer det upp frågor om just detta du nämner. Jag hade själv (ett litet helvete) dessa plitor och klåda och som ovan nämns så är det säkert så att det helt enkelt är någon skit som vill lämna kroppen på detta kliande vis. När det var som jäkligast använde jag kortisonsalva. Det tog en månad för mig innan det avtog och vetskapen om utrensning gjorde att jag stog ut.
tack för era svar. jag får helt enkelt stå ut och se lååångt fram, till en dag då utslagen är borta ;p
tistelflikkan
jag glömde köpa olivolja när jag handlade tidigare så jag har nu smörjt in med försvarets hudsalva vilket verkar funka relativt bra. dock så sprider utslagen sig… hoppas de låter bli synliga ställen dock, inte så himla kul med röda blemmor i ansiktet tex ;p
tistelflikkan

Jag brukar få i det närmaste identiska symptom då jag äter för mycket natriumglutamat; oftast ansikte/huvud/hals/överkropp men en gång var det båda benen som drabbades.
Man kan även få liknande symptom om man ätit (fet) fisk eller skaldjur som börjar bli gamla eller legat för varmt (innehåller ibland höga halter histamin).