Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1624 ggr
Skowne
0

Perfekta värden med LCHF i 3 år!

Trots att jag mår kanon och är övertygad om att jag äter väldig nyttigt och korrekt kan jag ändå känna ibland att jag blir osäker då många av mina kompisar och vissa i min familj är väldigt skeptiska.

Jag får ofta höra "läste du att LCHF ger magcancer" och dylikt.

Därför känns det super att min läkare (som inte vet att jag äter LCHF) ringde idag och berättade att mina värden var helt perfekta. Vad det innebär exakt vet jag ej men jag bad dom skicka hem provsvaren så att jag själv kan titta.

Ska visa detta för familj och vänner så det blir tyst en gång för alla :)

( Många av mina vänner har dock redan börjat ändra uppfattning kring LCHF då jag äter godast av alla mina vänner och ändå har mest välsvarvad kropp ;) )

Marialainen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kul & höra;) Håller med om känslan, rätt jobbigt när många är skeptiska & gärna talar om det!

Jag gjorde en hälsoprofil efter att ha ätit LCHF i ca 1,5år. Hälsocoachen blev förfärad när hon hörde hur jag åt… & ville göra ett kolestroltest för att visa att det inte var bra… Tjiiiiii fick hon när jag hade bland de bästa hon sett på lääääääääääänge… Thihi;)

Fast berättar man det här för "Lchf-motståndare"…. då får man höra "Men kollade du innan du började med Lchf, du kanske bara har ovanligt bra kolestrol"… Haha, Jo, men borde det då inte blivit sämre brukar mitt svar vara? ;)

Aliki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad roligt att höra, vore kul att ha bevis på papper att trycka upp under näsan på vissa……speciellt eftersom jag fortfarande har en hel del kilon att gå ner.

Jag har ett par kollegor, magra..(!!)., som bara ser mina kvarvarande kilon inte de jag tappat, mitt välmående, försvunna magproblem och "otrötthet"….

Undrar hur det skulle se ut om vi jämförde "värden"? :

Lättfil, grovt/knäckebröd med lightpålägg eller ingen frukost alls förutom kaffe, småätande hela dagen av godis och fikabröd, mat i form av mager sallad och middag knäckebröd eller kokta grönsaker….och godis o snacks till kvällen…(Jo, mycket smala är dom båda två.)

Orkar inte diskutera LCHF med folk som inte är genuint intresserade längre…

"-Köpte helt underbara vindruvor, det är väl nyttigt? Ät! vi behöver vitaminer.."

- Ja, säkert jättenyttigt…Tack! men jag är mätt…ät du!.. svarar jag