Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4491 ggr
susanneborg
0

baka LCHF

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag sitter här och tittar i boken "Bakglädje med LCHF" och dels glädjer mig och dels suckar besviket. Anledning: Fiberhusk, nötter, mandelmjöl. Jag är allergisk! Finns det någon som kan rekommendera ersättningsprodukter för dessa? Skulle bli glad. Jag tål poofiber. Kan jag ersätta typ fiberhusk med det???

Snälla jag är baksugen : )

Wildrat
0

Fiberhusk är malda psylliumfröskal, är du allergisk mot det? Annars är det svårt att direkt byta en grej mot en annan, de är ju inte lika på nåt vis men du får väl experimentera…

Aniara4
0

Jag har låtit bli att köpa den boken, till stor del för att jag är allergisk mot nötter och mandel, och misstänkte att det skulle vara rikligt förkommande. Dessutom avskyr jag ost och alla slags syrade mjölkprodukter, och vill helst inte använda sötningsmedel. Så jag har helt enkelt lagt ner allt vad kakor och brödsubstitut heter, och lärt mig att tänka om istället. Eftersom just kakor var min akilleshäl när jag var sockermissbrukare så känns det bättre att inte ens tänka på det.

Till väldigt särskilda tillfällen gör jag pannacotta, och då kan det förekomma lite sötningsmedel, men det får inte bli någon vana känner jag!

misty09
0

Gör glass/parfait om du vill ha något gott till kaffet vid festligare tillfällen. Det funkar fint och är garanterat nöt fritt.

Jag har också gjort chokladtårtan med mascarponeosten. Den är supergod med en klick grädde.

MissMullig
0

Tål du kokos då?