Påskmat?
Jaha, vad hittar ni på för mat för att skapa påskkänsla utan kolhydrater? Det känns lite svårt att komma förbi det där med sill… För att inte tala om påskgodis.
För min del är det främst sillen, för sambons del är det nog mer påskgodiset. Jag kan tänka mig att vi gör något avsteg i helgen, men helst så få som möjligt.
Vi kommer att äta sill, det fanns recept här sidan tidigare om hemmagjord sill, det blir även lax och ägg. Sedan har jag vegetarianer i familjen så jag får fixa lite vege-mat också.
Mörk-choklad och hallon får bli mitt påskgodis.
Jag tror att det kan bli lite avsteg för mig med speciellt i morgon då vi skall äta lunch borta. Men har man planerat det och klarar avstegen utan att blir dåligt är det väl OK. Så tänker jag och så på tåget igen direkt efter påsk.

Sonen har förberett påskägg till resten av familjen (inkl sig själv). "Här har vi mammas ägg. Det är nästan tomt. Mamma får inte äta godis. Det ingår inte i hennes diet".
I ägget ligger två enkronor och en Ahlgrens bil.
Ett antal ägghönor (prydnads) är fullmatade med godis, som jag ståndaktigt avstår ifrån. Så stolt över mig själv. Våndades i två veckor innan jag fattade beslutet att avstå från påskgodiset.
Jag tänker bjuda på en buffé bestående av;
Ägghalvor med majonnäs och räkor
Smörslungad sparris
Kycklingfilé i ugn med gräslök och citron (och smör o grädde!)
Förvälld blomkål under osttäcke
Broccoligratäng (smör, grädde, ost)
En enkel grönsallad
Desserten är min "egen" LCHF-glass, smaksatt med citron och till detta osockrade hallon.
Blir de inte mätta på det här, så får de skylla sig själva!
Kram!
Vad gott det låter DaMum, de blir nog mätta
Tack Mervi!
Glad påsk på dig!

DaMum: Har ni plats för en till? Snålvattnet rinner!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Låter gott, DaMum!!
Mitt påskgodis blir hallon+ lite mörk choklad. Ska göra iordning ett litet ägg åt mig själv med nötter också… *s*
Maten då:
Ugnsstekt lax
Ägghalvor med "klet" och räkor
Avocadohalvor till de som vill ha, samt räkor/klet
Skinka, en sådan där griljerad en
Prinskorvar (4% kolisar…)
Blomkål: gratinerade med grönmögelost+ vanlig riven ost
Sill
Potatis
Potatisgratäng
Inget av det sista vill jag ha, men vi blir 11 st runt bordet varav 2 äter LCHF… Fast min systers svåger har börjat få LCHF-tankar, så vi får väl se! 
DaMum, har du recept på sparrisen?! :D
#6 Catlin! Du är så välkommen!
#8 Magma, jag köper djupfryst sparris (finns både vit och grön, jag tänkte ta grön nu). Förväller den några minuter i lättsaltat vatten, och sen låter jag en STOR smörklutt smälta ner över alltihop. Voila!