Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 7106 ggr
Strutfus
0

Youghurt

Turkisk Youghurt 4 % kan jag äta den?

[ErikSvensson]
0

Köp 10%arn istället! Skrattande

Zepp
0

Äter du 10%arn så äter du mindre för samma mättnad och få därmed i dig mindre kolhydrater.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Strutfus
0

skall försöka äta den 10% kan jag ta blåbär/hallon i? Mvh jeanette

[ErikSvensson]
0

Absolut, det kan du. Tycker dock inte det smakade så gott när jag hade blåbär i men smaken är som baken.Glad

Strutfus
0

Sukrin är toppen…Smakar så gott!! (fast dyrt)

misty09
0

Jag äter 10% men klarar inte av att den är så tjock. Får kväljningar. Så jag späder den med en liten skvätt vatten. Det funkar fint för mig.

jbson
0

Hittade Grekisk Creamy yoghurt från (Eridanous) på Lidel, 10% fett men med bara 2,8g kolhydrater! Tungan ute

[ErikSvensson]
0

Ät cremé fraiche med sked annars, där snackar vi kväljningar Flört

isalu507
0

#8 Kväljingar? Jag brukar köra creme fraiche istället för yoghurt, tycker det blir för magert annars! Tungan ute

Mervi
0

Turkiskt yoghurt + lite vispgrädde ger en härlig konsistens, tycker jag.

JazzBass
0

I morse blandade jag i lite mascarpone (och lite gammaldags jordguppssaftkoncentrat). DET blev gott! Mascarponen (40% fett) gjorde det mycket krämigare och balanserade upp yoghurtens syrlighet umärkt :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Pennylane1]
0

kväljningar av CF!?  Det är ju supergott, lite kanel och sukrin i så är det ju rena delikatessen.

Jojo55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag säger bara: Meze yoghurt! MMMMM! 10%

TinaNordberg
0

Ja Meze, de e gött.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

hjarterdam
0

Jag brukar blanda i lite grädde i youghurten, då blir den lite tunnare och ännu mer mättande. Perfekt! gärna med lite linfrön också :)

följ mig på: http://dontyoueverforget.blogg.se

Aliki
0

Gräddfil med en skvätt grädde och lite linfrönTungan ute

carin-z
0

Jag brukar ta turkiskt 10% utspätt med lite fil. Sen har jag linfrön, solrosfrön och hallon i. Mums!

carin-z
0

Jag brukar ta turkiskt 10% utspätt med lite fil. Sen har jag linfrön, solrosfrön och hallon i. Mums!

JazzBass
0

Ingen annan som provat med mascarpone i ännu? Det blir helt ljuvigt krämigt och gott! Jag kör med ca 2 delar turkisk yoghurt (just nu Valios, mkt godare än lindahls), 1 del mascarpone och sen nån valfri smaksättning. Idag hade jag i krossade linfrön och en liten klick osötad (men ändå ganska söt) aprikossylt som förstås kan ersättas med nåt mindre sött om man vill. Tror det skulle bli tillräckligt gott också med enbart linfröna. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

jbson
0

# 7

Hackade paranötter & kokosflingor är min nya favorit som jag strör på yoghurten, riktigt gott! Tungan ute

gun92884
0

… jag ater grekisk yogurt till lunch … tar tva byttor (blir nog kanske 2 1/2 - 3 dl) eftersom alla stora byttor ar smaksatta/lowfat/sockerstinna. Smabyttorna kommer i FatFree och 2% sa jag ar tvungen att ta 2% … de som tror att folk borjar slappa fettskramseln har i landet skulle forsoka hitta full fat yogurt Rynkar på näsan 

Sa … tva byttor med yogurt, kryddmatt kardemumma, kryddmatt kryddnejlikor, tsk pepparkakskrydda (hemgjord), 1/2 msk kanel, litet sukrin Skäms och 4 skopor (mindre an msk) blotlagda Chiafron … se'n star jag mig till middag vid 19:30 - 20tiden.