Mjuk nötkaka
12-14 bitar ugn 175 grader i 30-40 minuter beroende på ugn.
3 ägg
0,5 dl sukrin ev en puff stevia
100g smält osaltat smör
1 dl vatten
0,5 dl kokosnötmjöl
0,5 dl bake pro (inte nödvändigt, öka ev nötterna)
2,5 dl rostat hasselnötsmjöl eller malda hasselnötter.
2 tsk bakpulver
vispa ägg och socker fluffigt, smält smöret med vattnet och häll i och vispa. Tillsätt alla torra ingredienser och blanda väl.
Häll i smord bröad (pofiber) form 1,5 l.
man hittar rostat hasselnötsmjöl och kokosnötmjöl här
Detta låter som ett jättebra recept som också kan användas till tårtbotten 
/Désirée

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mums vad gott det låter. Måste testas!
kan helt klart användas som tårtbotten 
delar man kakan i 14 bitar blir det ca 0,5 kh per skiva 
Då kan det också bli 14 fina bakelser 
/Désirée
det lät mumsigt, grädde med några goda skivade jordgubbar på och toppa med riven mörk 90% choklad
jag har gjort ett liknande bröd och la grädde på så blev det en semla
.

Jag har flytande Stevia som jag inte riktigt har kommit på hur mycket man ska använda? En puff, hur mycket kan det vara tro? 
en eller ett par droppar kan jag föreställa mig, ta hellre för lite än för mycket skulle jag säga då. Nötter är ju lite söta i sig så. 

Hassenotter ar tamligen sa dyra har; har ett par 500gr-pasar i frysen men skulle vilja spara dem for annat an experiment :0)
Har du bakat med jordnotsmjol? If so … hur fungerar det? Det ar mycket billigare an hasselnotter. Nu ar det ju inte samma smak forstas, men jag funderar forst och framst pa egenskaperna. Det verkar kunna paminna om kokosmjolet eftersom bada ar avfettade biprodukter … alltsa torrt som sjutton och drar at sig enormt med vatska.
Kopte en pase jordnotsmjol online idag och ska prova hur det gar … ar ingen jordnotsfanatiker (bor i peanut butter & jelly sandwichhemlandet) men det ar alltid kul att prova na't nytt …
Om du inte ar saker pa sotningsstyrkan pa din Stevia, varfor inte gora nagra koppar te/kaffe och prova dig fram for att se hur mycket 1 droppe ger? Da kan du ju se'n oversatta det till tsk du skulle ha anvant om det var socker … darefter se hur manga tsk i en dl … och kolla se'n upp sotningsmangd i ett vanligt recept …
Jag gjorde dessa på köpt rostat hasselnötsmjöl och jag upplever det precis likvärdigt mandelmjölet och inte särskilt likt kokosmjölet.
Nu äter vi ändå rätt sällan bakverk att en liten extra kostnad det tar jag 
dubbelt
jag bokmärker även denna sida 
Jenny