Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3252 ggr
synvinkel
0

Äppelcidervinäger

Läste just här i krokarna av forumet att äppelcidervinägr dämpar (kan dämpa?) sötsuget. Finns det någon förklaring till huruvida det kan stämma eller ej? Något det innehåller?

Funderar om det kan vara min vana att ha det i vattnet som gör att jag inte är särskilt godissugen längre..?

Pasi
0

Jag tror definitivt inte det minskar sötsug….däremot kan det minska GI något på livsmedel och göra att kolhydratupptaget går lite långsammare.
Misstänker det tillskrivs för mycket goda egenskaper pga av artikelliknande reklamkampanjer…allt för att få sälja det dyrt i kapselform.
Samtidigt kanske man bör veta att intag av sura livsmedel kan ge sämre tandhälsa, om jag inte missminner mig…Ameichan skrev en tråd om detta för ett tag sedan.Glad

Amiechan
0

Jajemen. Så drick inte för mycket äppelcidervinäger :) Syran är ganska elak mot tänderna…

Amiechan
0

Jag hittade den gamla tråden Pasi yrade om!

"Fräter du bort ditt leende?"

Pasi
0

Ameichan - yrade!? *Hrmf*Fundersam Passa dig!Flört

Margareta
0

*Vad glad jag blir när jag ser er båda träta igen*Hemlis

Numer pensionär i Nynäshamn

parsley
0

Ibland använder Skaldeman använder äppelcidervinäger som måltidsdryck. Tror att äppelcidervinäger smakar surt men reagerar basiskt i kroppen (källa  boken "den självläkande människan", om någon vill kolla). Äppelcidervinäger tar åtminstone bort mitt sötsug, så en viss sanning borde finnas i det påståendet.