Trött på Broccoli! Förslag?
Är så trött på broccolo. Har det till alla kötträtter och i grytor som "utfyllnad". Man kan ju inte bara äta kött o sås…
Säkert ett vanligt problem. Förlsag på andra saker som kan ersätta potatis,ris och pasta?
Blomkålsmos. Koka blomkålen mjuk och mixa sen med rejält med smör. Krydda. Klart! Jag kryddar med salt, vitpeppar och riven muskotnöt så smakar det som ett supergott potatismos!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi brukar steka på diverse olika grönsaker, men det beror väl på hur srtrikt man måste vara. Vi använder oss av vitkål, paprika, sockerärtor, lök för det mesta, sen kan det variera beroende på vad det är säsong för och vad som finns närodlat och så vidare…
Eller bara gräddkokt blomkål. Squash, aubergine, svamp, paprika, På Fineli finns tabeller på vilka grönsaker som har minst kolhydrater,
Jag gör rödkåls-, eller vitkålssallad med en god dressing - håller sig flera dagar i kyl. Gott att blanda i är gurkbitar, tunna stjälkar av broccoli (när du känner för det igen!)
En god dressing är youghurt/creme fraiche med lite olivolja, balsamvinäger (om man törs, ngn droppe flytande honung), salt, peppar och pressad vitlök.

Brukar steka wokgrönsaker, gott och kripsigt!
Annars har jag snöat in på rättikagratängen ;)
Det går hur bra som helst att äta bara kött och sås. Ser det tomt ut på tallriken så ta en mindre tallrik, djup tallrik brukar funka bra annars en större assiett.

Vitkål går ju att göra en massa olika med, steka, coleslaw, ha med i ugnen osv.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
man får inte glömma zuccini och aubergine. 
Jag brukar fräsa ihop bitar av röd paprika och purjolök i lite olja, gott och fräscht! Vill man ha det matigare är det jättegott att steka det tillsammans med skivor av halloumi-ost.
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Åh, ja sallad av avocado och stekt halloumiost i bitar är jättegott!
Titta runt i grönsaksavdelningen, med andra ord.
Tack för tipsen! Jag köpte wok o stekte i smör! Blev gott!
vitkål är verkligen super bra =)
jag brukar göra cole slaw och pizza sallad det håller sig i flera dagar och då är det bara att plocka fram från kylen när maten är klar, behöver alltså inte ställa sig och hacka till varje måltid 
en annan favorit har varit att blanda lite olika grönsaker man har hemma t ex, blomkål,broccoli, paprika, zuccini, rödlök ev lite nötter skiva och lägga i en långpanna på med lite god ädelost och in i ugnen! Funkar jätte bra om man inte vill ha kalla grönsaker!

Vitkål/rödkål/savoykål - vi kör mycket coleslaw och pizzasallad i vårt hushåll.
Annars puffar jag gärna för svamp - innehåller i princip ingenting och ger lite att tugga på.
Fabricati diem, pvnc!
Joodu, Greensis, svamp innehåller D-vitamin har jag just fått lära mig. Där fick alla som hummade om att det bara var vatten!
Jag tror att de innehåller en del mineraler också eftersom det är mycket vatten i dem, och de tar väl upp det finns runtomkring. Ibland lite tokiga saker som cesium och sånt, men det får man försöka undvika….

Kantareller är tydligen de bästa för D-vitamin (om man steker dem i smör blir det ändå bättre): Fast jag tänkte mer på färska resp hela i urk champinjoner för tuggmotståndssyfte.
Jag handlar i bulk på Snabbgross (restuaranggrossisten) i 800g burk, så det fyller rätt bra i grytor osv.
Fabricati diem, pvnc!
#14 Svamp innehåller varianten D2 som kroppen inte har lika stor användning av som Varianten D3. Ungefär som vegetabiliskt resp animaliskt omega3…