Grädde ut - Smörbollar in...
Lite ändring i laguppställningen..
Har nu under en tid försökt hitta min "setpoint" för Folke med grädde, men vikten smyger sakta uppåt och nu börjar byxorna sitta åt lite..
Från och med i lördags lämnar jag grädden på avbytarbänken och gjorde en sats med smörbollar.
Detta är den enda ändringen jag gjort, så nu kör jag på det i en månad eller så och ska se om jag kan hitta en bra vikt för "Folke med smörbollar" 
Har dock lite grädde i teet på mornarna 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Grädden kan nog vara boven, läste i en tråd här någonstans att du till och med drack det i nödsituationer.
Jag bytte gräddskvätten jag har i teét mot smör. Viktminskningen kom som ett brev på posten. Kanske kan tillägga att tekopparna har reducerats med hälften. Från åtta till fyra.
Du ska se att det vänder nu när du minskar på grädden.

Skall bli spännande att se hur det går!
Usch folke…. det slutar nog med att jag får anamma din laguppställning… jag gillar grädde och går inte upp av den, men inte heller ner…
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag tycker smörbollarna är helt ok… försöker att inte söta dem så mycket då min kropp vant sig med kokosflingor 
Jag vill poängtera att det viktigaste för mig är att må bra, och det är det som får mig att ändra, för det känns inte bra när byxorna sitter tajt… Vikten är av mindre betydelse…

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Hmmm. Skall jag verkligen behöva släppa grädden? Men ok, har gjort en jättebeställning av kokosolja, med express. Kaffe och te är ju gott med den smak- och doftrika kokosoljan. Det blir spännande att se om det ger resultat.
Grädden är boven för mig också, inget i kaffet längre. Men jag vet inte om jag behöver smör i kaffet heller, det blir mycket fett ändå.
Och jag har kommit in på samma tankar under helgen. Har gått upp den senaste månaden =\
Personligen verkar jag tåla grädden bra… Kanske tom kan skönja en liten viktminskning… *vågar inte ta ut nåt i förskott* Har så mycket annat som ska tillrättaläggas först..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Jag tog ju bort honungen i kaffet igar och tanker fortsatta med gradde och smor for att se hur det gar, ett tag till! Lagger extra smor pa omeletten eftersom jag inte far i mig sa mycket fett. Just nu har jag atit kvallsmal med ostar, parmaskinka och oliver. I morgon blir det ny vagning igen. Kollar varje dag nu. Efter det halva kilot med lite ostkaka, maste jag lara mig hur det funkar helt enkelt.