Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5875 ggr
mysgumman
2

Bästa leverpastejen?

Jag undrar om ni vet någon leverpastej i butikerna som inte innehåller så många onödiga tillsatser? Helst vill jag ha bredbar och att den en inte innehåller mer än 5% kolhydrater. Vore mycket tacksam för tips om märke och var man kan köpa den. De förpackningar jag läst på har innehållit minst 9% kolisar och även mycket annat "skit"

Jojo55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag läste innehållsförteckningen på alla leverpastejer som fanns i affären (en STOR affär!) Den som innehåll minst kh (6g/100g) var Gudruns bredbar leverpastej. En grårandig ask på 200g. Helt ok. Fast jag tror det finns en lchf variant på hemgjord leverpastej eller levermousse. Prova att leta i sökfunktionen!

Aniara4
0

Sök på Margaretas kycklinglevermousse, den är inte särskilt svår att göra, smakar suveränt, och går att frysa.

aussiemia
0

Så konstigt det är. Här i Australien så köper vi leverpastej med 1.5 gr kolh.

Och vi tycker den smakar precis som vi är vana vid Glad

Man kan ju undra vad de svenska tillverkarna hivar i smeten som anses livsnödvändigt.

aswedishsmorgasbord.com

Pasi
0

Med hemmagjord, t ex tidigare nämnda Kycklinglevermousse (som är himelskt god), så hamnar man nog på 2 till 3g kolhydrater beroende på bla grädd- och lökmängd.
Dulanos leverpastej, som säljs på Lidl, ligger nog under 2g, om man utgår ifrån innehållsförteckningen som ser mycket trevlig ut, med fläskkött, lever och salt som tre första ingredienser.

yvonnel
0

Gör själv, det är inte svårt, jag har lämnat recept på Östarps Gästgivaregårds leverpastej. Det går lätt att dela på det receptet i 3 delar och om det blir för stort för en gång så går det bra att frysa den råa smeten i ugnsformar och ta fram för bakning efterhand och slippa kornigheten samtidigt som man får en nylagad och fräch pastej. Utan konserveringsmedel.

yvonnel
0

Så konstigt här har jag skrivit om Östarps Gästgivaregårds leverpastej på annan tråd. Leta i arkivet.