Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 879 ggr
ScarletMajesty
0

ingen övergångsfas?

Jag har ätit strikt LCHF i två veckor nu och jag mår skitbra! Mår bättre än jag någonsin gjort, ingen magkatarr, ingen Depression eller något.

MEN, jag hade väntat mig en övergångsfas och må skit osv men det har inte kommit någon, Det enda jag har upplevt är att jag får en sur smak i munnen ibland. Aceton-liknande som jag har läst är vanligt.

Men, är det vanligt att man inte märker av någon övergångsfas?

[Looseit]
0

Jag vet inte om det är vanligt, men för mig är det lika dant! Inga särskilda övergångsbesvär alls. Suget försvann efter nån vecka och nu mår jag skitbra!

dufva
0

Dom flesta märker nog av en del de första dagarna, men för många blir det inga stora besvär alls.

Det kanske verkar som det alltid blir besvär när man läser här, men såklart blir ju dom med besvär mer benägna att skriva inlägg och undra också, än dom som bara seglar igenom det hela Glad

ScarletMajesty
0

Vad bra <3 jag har nästan börjat oroa mig för att jag äter fel och kanske äter för mycket kolhydrater ändå eller något. Fastän vågen inte rört sig uppåt igen. Då känner jag  mig lugnare och fortsätter ^^

Simuala
0

Det kan ju vara så att det är lättare för unga kroppar, jag är 92 a och känner inte av många övergångsbesvär.

[Looseit]
0

#4 Haha, njäe… jag är 48 år så det kan ju inte stämma in på mig!Flört

Jag gissar att det snarare beror på hur pass sockerberoende man var från början.

dufva
0

Visst är det så att en ung kropp som inte jojo-bantat eller varit överdrivet fettskrämd i många år har de bästa förutsättningarna att slippa problem Glad

Dom har kvar sin medfödda förmåga att driva kroppen på ketoner och fettsyror helt intakt

Gullvi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och vi som är ännu äldre och är kvinnor har ju redan övergångsbesvärFlört

ScarletMajesty
0

haha! #4 Mjo, jag är ju född 90 så det kanske har något med det att göra. Men jag gick på sträng pulverdiet precis innan jag började på LCHF för att ställa om huvudet och ändra vanorna. Så trodde att jag skulle märka något efter dem. De är väldigt kolhydratsrika..

MimLan
0

Ser jag till vad som skrivits här kan övergångsbesvär komma efter en månad.

Sedan finns det utrymme för det övergångsbesvär som kommer när musklerna blir helt konverterade, det brukar komma efter ett par månader.