Fuskade igår
Och jag som skrev att jag INTE skulle fuska..hahahah..
Men sonen ville vi skulle käka kinamat…så sagt och gjort…så gjorde vi det…Jag drack till och med ett glas diet-läsk.
Det jag märkte av detta som var negativt var att jag fick huvudvärk, kände mej uppblåst och fick hosta.
Vågen gick upp 1 kg men det är nere idag.
Så även om man hoppar över skaklarna ibland så kan man ta igen det på nån/några dagar.
Iallafall för mej är det så.
Det är nog vår största utmaning, att motstå "fusk" i sociala sammanhang. Jag är livrädd att väcka mitt "monster" så jag är lite asocial för tillfället, men på jobbet funkar det bra (än så länge). Förhoppningsvis somnade ditt socker/kolhydratmonster gott igen! 
Jag hade inga som helst problem efter sen med sockermonstret….Konstigt nog….Senare på kvällen så tog jag några ostskivor och en kopp kaffe och massor av vatten med citron i….
Känns skönt att kunna fuska ibland när man inte får större sockerbehov efter.
Det kanske är så att jag "kan" fuska ibland då jag tränar ganska mycket med….
Det stämmer nog att vi har olika aktiva monster. Mitt är som en stor naturkraft och jag har otroligt dålig karaktär och kan ljuga och lura mig själv hur lätt som helst om monstret är vaket. Nu slumrar han i smör och kokosfett 
Jag tränar inget alls för tillfället, så du fixar nog fusk bättre än jag.

Fuskade jag med igår.
Men det var faktiskt första gången sen jag började den 27 dec.
Skulle "bara" smaka en godis av dottern, som blev till säkert 150 gram.
Men jag har faktiskt inte mått dåligt över det idag…trodde jag skulle få värsta ångesten. Trodde också på magknip, men har bara haft lite gaser.
Men idag var en ny dag och jag är glad.
Jag har ätit dåligt hela veckan! Har haft feber, ont i halsen och kroppen (första gången på två år!). Och min kropp har skrikit efter kolhydrater.
Har ätit smågodis och choklad och glass och grejer. Men jag har INTE dåligt samvete för det!
Mina mått har faktiskt inte ökat. Om jag däremot dricker mycket (i mitt fall mer än 1 glas vin…) en lördagkväll sväller jag upp och det tar uppemot fem dagar innan jag börjar bli mig själv igen. Och skulle jag få för mig att äta spannmål blir jag riktigt, riktigt dålig.
Som tur är har jag inga problem att bryta detta frosseri när jag piggnar på mig. Nu när jag börjar känna mig frisk igen längtar jag efter kött och smör och ägg och ost och allt annat härligt!
Vi är nog alla olika och reagerar annorlunda!
Jag fortsätter i denna tråden…och kallar den Min tråd nu då…
Idag så ställde jag mej på vågen igen…Efter fusket så har jag pendlat mellan 98-99…….blev besviken då det nu inte hänt ett skit sedan dess…Gick ju ner 4 kilo på en vecka..och sen bara stannar det av..
Då undrade jag…men det kan ju bero på fusket eller vätskan i kroppen…
Men iallafall så vägde jag 97 idag….YIPPPEEE! Kanske att det har vänt nu då för jag har kämpat i veckan och inte gett upp.

Grattis!
Trevligt att du skaffat dig en tråd!
Jag kommer gärna och är med och delar den ibland…
Kom just på att "min tråd"inte alls är en tråd den är en livlina eller kanske en strypsnara för sockermonster!
Men så funderar jag på en ny klubb också som heter våg hatar klubben..eller kan du låna ut din snälla våg till mig??
Grattis! Skönt att det rör på sig igen
Ja en del förlorar väldigt mycket vätska i början o därmed många snabba kilon. Andra gör inte det. En del minskar i en jämn takt o andra i en ojämn o återigen andra sitter fast i flera veckor innan viktminskningen tar fart. En del går ner lätt till en början o fastnar sedan på en platå. Ja livet är helt enkelt inte rättvist. Tror det viktigaste är att inte ge upp o istället lyssna på vad kroppen säger. Mår man bra o känns det rätt så är det ju bara o sträva vidare o hoppas på att man får resultat av sin trägenhet efterhand.
För mig känns detta helt rätt. Aldrig har jag fått äta så pass gott o känna mig så pass pigg i kroppen, så jag har lovat mig själv att minst 6 månader ska jag hålla på med LCHF oavsett om jag går ner eller inte. Sedan får jag utvärdera hur livet känns o hur kroppen fungerar. Ligger detta på plus men förhoppningsvis viktminskningen på minus
så blir det nya 6 månader. Att jag väljer 6 månader är för att ge det tillräckligt lång tid för att se hur det fungerar o samtidigt inte så lång tid att det inte blir överblickbart. Jag har en lång resa framför mig o att nå dit jag vill kommer antagligen ta några år. Vid det laget jag väl nått dit så hoppas jag att LCHF har blivit en så väl inrotad vana att jag stannar kvar på kosten o bara unnar mig lite mer kolhydrater vid enstaka tillfällen men istort lever kvar på kosten. För så här bra har det aldrig någonsin känts i kroppen någon gång o den känslan vill jag behålla

mia-38
Fusket kan ha ett par dagars fördröjning innan det slår igenom på vikten.
Det tar ett tag innan kroppen bundit upp allt vatten i musklerna igen
Fuskar man på kvällen och sen väger sig direkt nästa morgon kan det alltså se ut att ha gått ganska bra men vågen kan fortsätta peka uppåt ett par dar till innan det vänder nedåt igen.