Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5156 ggr
stormvind
0

Meningslöst!

Har nu lagat matlådor och följt LCHF sedan 1,5 månad och inte ett endaste dugg har hänt! Flottet sitter som berg, inte 1 endaste mm har försvunnit. Ingen pasta, potatis, frukt, ris, bröd eller godsaker har slunkit ner. Äter frukost vid 9-snåret alltid ägg i någon form, ibland fil med kanel, lunch 12,30 kyckling, fisk, kött eller fläskkotlett med sallad och gräddsås eller blomlål-broccoli. Kvällsmat 17.00 ungefär som lunchen. Inga mellanmål utan dessa 3 mål. Börjar bli så less, det känns så meningslöst när man inte ser något som helst resultat. Går alltid 1 timmes promenad på kvällen. Min kropp kanske inte klarar att vara utan kolisar, man är ju trots allt uppväxt med kolisar och husmanskost! Hoppet har lämnat mig!

nyborjare08
0

Har du mycket övervikt som du vill bli av med? Har man bara lite övervikt verkar det vara så att de sista kilona sitter hårt för vissa. Du kan testa att dra ner lite på grädde och fil och se om du får resultat.

Wildrat
0

Har absolut ingenting hänt? Du har inte blivit piggare, mättare, fått bättre hy, slipper gaser osv?

1,5 månad är ingen tid alls och vissa behöver mer tid på sig för att vikten ska börja gå ner. Du är inte ens igenom övergångsperioden ännu… Hjärnan har vant sig men troligtvis inte resten av kroppen. Låt det hela ta lite tid och stressa inte, stress gör att man går upp i vikt…

stormvind
0

Tack ska Ni ha för Era svar!

Piggare? Nja, jag har varit SÅ trött. Men det tror jag många håller med om efter den här långa tunga vintern! Undrar om man skulle äta D-vitamin.

Jag har väl sådär 5-6 kg som ska bort. Väger 64-65 kg till mina 156 cm! En riktig kalaskula har det blivit med åren som jag bara HATAR! Kläder har jag slutat att köpa för jag blir så deprimerad när jag provar.

Får väl vänta på övergångsperioden är över dåFlört

Wildrat
0

Sen kan man ju fråga så här också, ang att din kropp behöver kolhydrater, hur bra gick du ner på kolhydratkosten? Var det inte den som gjorde dig tjock? Det måste ju finnas en anledning till att du valde LCHF framför vanlig bantning…

stormvind
3

#4 RättFlört

Men jag gick på gymet flera år och åt lättprodukter och fullkornsprodukter, bröd, flingor, spagetti, ris, potatis. Då gick jag ner i vikt. När jag skadade armen och inte kunde träna sa det POFFFF! Sen orkade jag aldrig tillbaka!

nyborjare08
0

D-vitamin är en bra idé! 2000-4000 IE per dag den mörka tiden på året.

Om du inte har så mycket att gå ner så verkar det som sagt vara svårare för vissa. Testa att dra ner på filmjölk och grädde och använd smör som fettkälla.

Zepp
0

Grattis.. du är antagligen helt frisk, iomed att inget drastiskt händer vid kostomläggningen.. iallafall inte insulinresitent eller liknande.

Sen så iomed att du reagerat positivt på kalorirestriktion tidigare är det värt försöket att sakta minska på portionerna och se hur lite du egentligen behöver för att stå dig mellan måltiderna.

Men då skall du ändå hålla proteinet konstant eller tillomed lite högre för att inte tappa muskelmassa.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

stormvind
0

#7 Det låter ju trevligt att jag förmodligen är frisk, egentligen är det huvudsaken, extra kilona är "kosmetiskt" baraCool

Bör jag dra ner på gräddsåserna och äta mer rent kött, fågel eller fisk? Tycker inte jag äter så stora portioner men jag är aldrig hungrig mellan målen, får väl dra ner då få se. Har för mig att kroppen tror den svälter och lagrar fett om man äter för lite.

Ikväll ska jag steka havs aborre, blomkålsmos, gröna ärtor och som "sås" räkor med CF, majonäs och dill. Få se hur mannen tar emot det Flört. Han äter faktiskt mycket mindre nu med LCHF och kvällspromenaden till kylskåpet med kvällsMACKORNA till sporten har upphört. Alltid nåt!

Ha det gott folket!

Zepp
0

Dra du ner på såsen om det är det rimliga alternativet, men sänk lite åt gången tills du hittar en nivå där du hinner bli lagom hungrig strax innan nästa måltid.

Maten är helt klart både närings och energität varför portionerna minskar rätt mycket jämfört med tidigare.

Sen så.. fett på magen har ofta stress som en stor bidragande orsak.. finns det något att göra åt det, eller?

Lovehandels är mer underhudsfett.

Svält är mer att man tar av lager mer än vad kroppen anser vara rimligt, då mår man ofta dåligt samtidigt.

Fiana
0

Om det du planerar att äta ikväll är representativt för vad du äter kan du nog hitta svaren där. Sedan har du inte en reell övervikt, då får man jobba lite hårdare oftast.

stormvind
0

Hade velat haft ett tydligare svar OM och VAD det är fel på mitt matval. Håller på att lära mig och då behöver jag råd. Tack tack!Flört

Zepp, stressen har jag kastat överbord för ett tag sen- Orkar inte ge hundra längre!Oskyldig

Livinggood
0

HEJ. SSS har ett fakir-recept som du kan ta till om du verkligen är motiverad att få fart på omsättningen. Är du redo? du äter två kokta ägg och en burk makrillfiléer till varje mål, tre till fyra ggr varje dag. Absolut inget annat och definitivt ingen alkohol. Drick vatten. Själv har jag testat och bytte ut  frukosten mot min vanliga :stekt bacón, ca 5-6 cm av ett paket i lite smör i pannan, mular ner en msk mjukost med räkor och ett ägg +en äggula som jag slår ihop och sedan ner i pannan. Till detta te och faktiskt lite laktosfri mjölk. Ju längre du står ut, desto bättre! Ät aldrig något med fingrarna, använd bestick. Bästa hälsningar Livinggood

Fiana
0

#11 Ärtor är generellt inte LCHF, kombinerar du dessutom med både blomkålsmos och sås med cremé fraiche blir det en hel del kolhydrater.

fenixthebasketcase
0

Ät aldrig något med fingrarna? Why not?

Zepp
0

Man kanske blir så sugen på kött att man biter sig i fingrarna? FörvånadSkrattande

Näe.. det handlar väl om att äta lugnt och sansat, inte kasta i sig mat och vänta mellan varje tugga.

Ett gammalt "bantningstips" som nog kan ha sina poänger, för vissa, den lilla killen där inne skall hinna med och signalera mättnad.

Livinggood
0

Because - sånt som du plockar i dej med fingrarna är oftast "in between meal", stormvind kanske behöver vara mer strikt, och den här fakiren äts väl lämpligen med kniv och gaffel - eller en sked! Det blir väldigt tydligt vad du äter om du håller dej till den här begränsningen, och kladdigt att äta med fingrarna.

Beate
0

Har du provat att lägga in det du äter i Min mat? Kan vara ganska bra att göra det i början så man ser fördelningen och hur stort intag man har.

Och D-vitamin är absolut bra att börja med!

[linnzy]
0

Jag ligger på nästan samma siffror som du 156 cm och 66 kg.

Ska ner till under 60 och det går verkligen trögt! Men å andra sidan har jag redan tappat 15 kg som försvann väldigt fort!