Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7939 ggr
[mia-38]
0

Brödsugen!!

Jag är så sugen på att ta en macka….
Kan man äta de grova bröden….tex Rågbröd?
Det innehåller protein: 5 g, kolhydrater 37g, fett 1,5 g/100 g….
Det räcker om jag bara tar en halv sådan skiva som då väger runt 33 gram.

Vad tror ni??

MissMullig
0

Finns ju massa bra recept på bröd här på sajten testa ett sådant

[mia-38]
0

Jo jag har läst några…men verkar vara svåra ingredienser till en del…
Ska kolla ordentligt imorrn…*L*

[Moa-]
0

mia-38; mixa ägg, frön (jag har skalade sesamfrön och linfrö), fiberx, grädde/ cream fraiche, bakpulver och salt, tillsätt gärna ost om så önskas, låt stå och dra i några minuter och klicka ut på plåt! Jättegott och smidigt! Dock godare kalla än varma, blir mycket att tugga och smakar riktigt bröd.

[mia-38]
0

Vad är fiberx med grädde/CF?  Är det fiberx med grädde…men vad är /CF?
Jag är nybörjara på detta så ha tålamod med mej…ahhahah

Aliki
0

Räkna, väg och ta beslutet själv om det är värt det..

Jag tar en bit ( ca 20gr.) pyramidknäcke (ca 60 gr. kolhydrater/ 100) med smör, ägg och lite kaviar = ca 15- 20gr kolhydrater när jag känner för det…

Andra äter flera Finncrisp / dag 

Finncrisp har ca. 60 gr kolhydrater /100 gr.

1 skiva (ca 5-10gr) = 3-6 gr. kolydrater

En Rågbit som du beskriver skulle innebära ca 12 gr kolhydrater / bit

Jag är ändå återhållsam då några kolhydrater för mycket ger mig ett sug efter fler, o fler, o fler…..

[mia-38]
0

#5 Jo jag kände suget efter mer när jag ätit en liten bit bara….Farligt.

Ska nog försöka mej på att baka efter nåt recept här inne istället…

[Moa-]
0

mia-38, har redigerat inlägget lite grann, ber om ursäkt för det tidigare, hade missat ett komma också. Dock är brödet väldigt lättbakat, jag gör mitt i en blender, men stavmixer/matberedare fungerar exakt lika bra. Fiberx är en "mjölersättare" som du ofta hittar vid hyllan för glutenintoleranta, men det är enligt mig det bästa att baka lchf-bröd med, blir lite tuggmotstånd till skillnad från övriga alternativ.

[mia-38]
0

#7 Åhh tack Moa- Nu fattar jag bättreSkrattande..hahaha…då ska jag göra detta imorrn….

Jag bara måste ha nåt bröd…saknar det som attans…Allt annat kan jag vara utan..men just brödet på morgonen.

[linnzy]
0

Lowcarb brödet är min räddning (eftersom mina egna bakade bröd oftast blir fiasko.)

Kostar mellen 28 - 32 kr beroende på var man handlar, (dock ligger frakten på 50-60 kr )

Det finns tre sorter att välja mellan; LOWCARB BRÖD

[Pennylane1]
0

Fibrex heter det

[Moa-]
0

mia-38; ja, jag rekomenderar det varmt, enkelt, gott och snabbt, mycket bättre blir det inte! Lycka till!

pennylane; okej, det är mycket möjligt, jag har alltid sagt fiberx men ber om ursäkt för detta fel, gott är det ialla fall! =)

[Pennylane1]
0

kan ju vara bra att veta vad det heter om man ska köpa det Flört

Så här ser förpackningen som jag köper ut

http://www.allergimat.com/shop/prodimg/021903-3.jpg

[mia-38]
0

Hur mycket kan man äta av det moa? Om man vill hålla sej under 20 g kolhydrater per dag?

[Moa-]
0

mia-38; när jag la in en macka med smör och ost i matdagboken.se så fick jag det till ungefär 2,5 % kolhydrater, så klart under 5 % gränsen. Så jag känner att vill jag äta ett par mackor ibland så är det ingen fara med det. =) Du kan ju själv se hur mycket du tar av de olika sakerna för att få fram din smak och lägga in på www.matdagboken.se och se vart du hamnar…

[Pennylane1]
0

här ett annat brödrecept, blir nog under 1 gram kh per bulle.

Husk och pofiber finns på de flesta större matbutiker.

[mia-38]
0

Idag har jag ätit under 8 kolhydrater…så ett litet av de bröden du bakar kan ju inte vara så farligt…*L*

Tack Pennylane1Skrattande