Brödsugen!!
Jag är så sugen på att ta en macka….
Kan man äta de grova bröden….tex Rågbröd?
Det innehåller protein: 5 g, kolhydrater 37g, fett 1,5 g/100 g….
Det räcker om jag bara tar en halv sådan skiva som då väger runt 33 gram.
Vad tror ni??
Finns ju massa bra recept på bröd här på sajten testa ett sådant
Jo jag har läst några…men verkar vara svåra ingredienser till en del…
Ska kolla ordentligt imorrn…*L*
mia-38; mixa ägg, frön (jag har skalade sesamfrön och linfrö), fiberx, grädde/ cream fraiche, bakpulver och salt, tillsätt gärna ost om så önskas, låt stå och dra i några minuter och klicka ut på plåt! Jättegott och smidigt! Dock godare kalla än varma, blir mycket att tugga och smakar riktigt bröd.
Vad är fiberx med grädde/CF? Är det fiberx med grädde…men vad är /CF?
Jag är nybörjara på detta så ha tålamod med mej…ahhahah

Räkna, väg och ta beslutet själv om det är värt det..
Jag tar en bit ( ca 20gr.) pyramidknäcke (ca 60 gr. kolhydrater/ 100) med smör, ägg och lite kaviar = ca 15- 20gr kolhydrater när jag känner för det…
Andra äter flera Finncrisp / dag
Finncrisp har ca. 60 gr kolhydrater /100 gr.
1 skiva (ca 5-10gr) = 3-6 gr. kolydrater
En Rågbit som du beskriver skulle innebära ca 12 gr kolhydrater / bit
Jag är ändå återhållsam då några kolhydrater för mycket ger mig ett sug efter fler, o fler, o fler…..
#5 Jo jag kände suget efter mer när jag ätit en liten bit bara….Farligt.
Ska nog försöka mej på att baka efter nåt recept här inne istället…
mia-38, har redigerat inlägget lite grann, ber om ursäkt för det tidigare, hade missat ett komma också. Dock är brödet väldigt lättbakat, jag gör mitt i en blender, men stavmixer/matberedare fungerar exakt lika bra. Fiberx är en "mjölersättare" som du ofta hittar vid hyllan för glutenintoleranta, men det är enligt mig det bästa att baka lchf-bröd med, blir lite tuggmotstånd till skillnad från övriga alternativ.
#7 Åhh tack Moa- Nu fattar jag bättre
..hahaha…då ska jag göra detta imorrn….
Jag bara måste ha nåt bröd…saknar det som attans…Allt annat kan jag vara utan..men just brödet på morgonen.
Lowcarb brödet är min räddning (eftersom mina egna bakade bröd oftast blir fiasko.)
Kostar mellen 28 - 32 kr beroende på var man handlar, (dock ligger frakten på 50-60 kr )
Det finns tre sorter att välja mellan; LOWCARB BRÖD
Fibrex heter det
mia-38; ja, jag rekomenderar det varmt, enkelt, gott och snabbt, mycket bättre blir det inte! Lycka till!
pennylane; okej, det är mycket möjligt, jag har alltid sagt fiberx men ber om ursäkt för detta fel, gott är det ialla fall! =)
kan ju vara bra att veta vad det heter om man ska köpa det 
Så här ser förpackningen som jag köper ut
Hur mycket kan man äta av det moa? Om man vill hålla sej under 20 g kolhydrater per dag?
mia-38; när jag la in en macka med smör och ost i matdagboken.se så fick jag det till ungefär 2,5 % kolhydrater, så klart under 5 % gränsen. Så jag känner att vill jag äta ett par mackor ibland så är det ingen fara med det. =) Du kan ju själv se hur mycket du tar av de olika sakerna för att få fram din smak och lägga in på www.matdagboken.se och se vart du hamnar…
här ett annat brödrecept, blir nog under 1 gram kh per bulle.
Husk och pofiber finns på de flesta större matbutiker.
Idag har jag ätit under 8 kolhydrater…så ett litet av de bröden du bakar kan ju inte vara så farligt…*L*
Tack Pennylane1