Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 6357 ggr
gun92884
0

... vad ata vid influensa ...

… nu behover jag hjalp att hitta pa na't att ata (glom aggmjolken … jag blir gron bara jag tanker pa den) sa jag far tillbaka krafterna. Har haft influensa och maste komma pa fotter igen. Som tur ar sa sover hundar 20/24 timmar men aven de tycker att det drar ut pa tiden. Winnie ar min 'nurse' - hon kryper upp bredvid mig och ser till att sangkladerna ligger tighttight runt mig … Callista ar litet mer otalig … hon dyker av sangen med jamna mellanrum for att se om Lambert(c*t) har na't roligt for sig … oftast sover han ocksa och blir bara irriterad pa henne.

Totally OT - har nagon upplevt att en katt slickar pa en hunds brostkorg for att lugna dem? Lambert(c*t) gor det bade pa Winnie och Callista nar de blir litet for stimmiga …

Sindri
0

Ägg i alla former är ju späckat med näring. Löskokt ägg med salt och smör? Vanlig äggröra då med mycket smör på? Ett par små körsbärstomater till? Tänk inte så mycket på kolisar just nu - de är ju bra till att få upp aptiten med.Glad

Hemgjord buljong - näringstätt. Eller annan soppa - brukar vara lätt att äta soppa när man är dålig. Får du tag på blåbär är blåbärssoppa också lättdrucket, tycker jag.

Te med kokosfett och lite grädde.

En god ost i små bitar - gul paprika är gott till. Några nötter. Viktigt att du tar det i små portioner, och inte försöker äta mer än du vill. Bättre då att äta flera gånger och lite i taget.

Krya på dig!!!

Babz
0

Allra viktigast när man är sjuk är att äta något - vad det är är mindre viktigt. Satsa på att dricka mycket och äta sånt som du känner att du kan få behålla. Någon pulversoppa, kanske, eller buljong. Te. Rostat bröd. Kokt fisk.

Hoppas du snart kryar på dig!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk