Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3288 ggr
bejbe
0

hej!

hej alla LCHF-isar! har just anmällt mig som medlem och vill bara hälsa för en början!

jag har varit på LCHF sedan före vecka alltså en riktig nybörjare. skaldemans "ät dig ner i vikt" har jag läst nästan färdigt inom två dagar (annars går det inte att läsa så fort min kurslitteratur :-))

det är en djungel i huvudet av alla nya informationer men jag börjat fatta vad det hela handlar om. jag återkommer säkert snart med frågor och närmare presentation.

:-)

Saga2
0

Hej & välkommen!

Är själv bara 2 veckor in i programmet…Skrattande

Lycka till…=)

folke
0

Du är jättevälkommen, även med massa frågor,,,  inga problem.

Det är ett bra gäng här, vi vet att alla är olika, och tar stor hänsyn till det… ibland kan det hända att du kan få 2 helt olika svar från olika personer, och det är bara för att vi fungerar så olika…..   Det kan vara lite förvirrande ibland, det är bara att testa sig fram.. 

För det mesta är vi dock ganska lika, lite kolhydrater och mycket fett, men det vet du ju om du läser Skaldeman,,,  Flört

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Mervi
0

Välkommen! Vad bra att du läser SSS:s bok. Det finns även massa bra artiklar här. Tex. LCHF för nybörjare.

Lycka till!

Margareta
0

Välkommen!

Numer pensionär i Nynäshamn

Amiechan
0

Välkommen! Roligt att se dig här :D

ingamaria
0

Jag har också bara ätit enl LCHF i två veckor och undrar:Hur många av er alla här har diabetes typ 1?

Jag har alla dessa problem som många skriver om, huvudvärk, dålig matlust, (speciellt på morgonen), trött lite yr ibland. Blodsockret håller sig på bra nivå utan så många enheter insulin till måltiderna för det mesta, men morgon- och kvällsdos tar jag min Lantus som vanligt.

Men problemet är att jag känner mig tjockare och tröttare än förut samt att jag inte gått ned i vikt något. Jag har ju inte några massor av kilo att gå ner, men 6-7 kg skulle vara skönt. Väger idag 68 och är 163 lång, 73 år.

Undrar om jag äter för mycket eller för litet. Har skrivit upp några dagar och kalorimängden har varit 1193, 2257, 1158. Energi%: ca 29 protein,64 fett, 8 kolhydrater.

Några tips för att få mig att fortsätta lchf, jag börjar tveka om det är rätt för mig!

Tacksam för råd!

Margareta
0

Ingamaria: Hej och välkommen hit!

Det är enklare att få ett svara om diabetes om Du lägger frågan i en ny tråd och placerar den under den gruppen som heter
"Vi som har/har haft diabetes." Det är inte sagt att alla som har diabetes läser just den här tråden med så allmän rubrik. Den är ju mer för att hälsa bejbe välkommen…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Ingamaria: Välkommen hit! Det är inte säkert att tu tappar de kilon du vill tappa. Jag tycker din vikt verkar jättebra. Vi som är äldre blir inte vackrare om vi blir för beniga. Jag är lika lång 164 cm och väger idag ca 72, innan jul vägde som du och det tyckte jag var bra.

Hoppas att  abstinens besvären snart försvinner du kan känna att du mår bra.

Denna kommentar har tagits bort.
Tilda-T
0

Välkommna hit alla nya kompisar!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

magma
0

Välkommen hit!