Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 12066 ggr
Karin20
0

Halv åtta hos mig - med LCHF

Jag gillar "Halv åtta hos mig" - riktigt rolig TV med Helge Skoog som mellanpratar. Ibland kan maten passa mig och ibland inte. Desserterna går ju aldrig.

MEN, nu har jag varit inne hos Monique Forslund och hennes blogg. Där står det att hon ska medverka den 28 februari.

Måste ses! Heja Monique, kanonkul

//Karin

Asast
0

Oj, tack för tipset! Kollar ytterst sällan på tv. Men detta program MÅSTE jag se Tungan ute

konichiwa
0

Jag ser alltid på halvåtta hos mig, jag blir så sugen och det är kul att 'träffa' vanliga människor. Ska absolut se den 28:e.

Anterrabae
0

*gillar*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MissMullig
0

Ja det är roligt program.

Måste kolla extra noga då den 28/2

Så håller vi tummarna för henne

Aliki
0

Har väntat på det….Lchf- middag altså

Ska bli kul att se

MissMullig
0

Skulle var trevligt om alla deltagaran var LCHF:are

Lika väl som de har gaytema denna veckan

[ErikSvensson]
0

Undrar om det är en vecka med LCHF eller bara hos monique, någon som vet?

matsmurfen
0

Hon heter väl Forslund (inte Forsberg)?

Oavsett så ska detta ses!!

MissMullig
0

Monique Forslund är det

Margareta
0

Monique bloggade om det under inspelningen och vad jag förstår var det bara hon som bjöd på LCHF.

Numer pensionär i Nynäshamn

[ErikSvensson]
0

Skulle varit kul om det var en LCHF:are, en VV:are, en GI:are samt en måltidsersättare. Snacka om att folk hade fått upp ögonen då för LCHF! Skrattande

fenixthebasketcase
0

Jag tycker att det hade varit kul om man kört halv åtta hos mig här på kolhydrater i fokus. Då vet man att man får riktig mat på tallriken. ;)

jasinska
0

Jag har vid ett par tillfällen märkt att Helge Skoog kallar smör för margarin! Blir såå irriterad varje gång! 
Man ser klart och tydligt att personen i programmet har ett smörpaket på köksbänken, men så säger Helge typ "Och så steker man det i en klick margarin"

Det har hänt flera gånger. Vet han inte skillanden? Skrikandes

Någon mer som reagerat på det?

MissMullig
0

Han är väll inte så mat kunnig är mycke han säger fel på. Man bodre kontakta dem och på tala detta

Margareta
0

Programmen är redan inspelade så det är nog inte helt lätt att ändra.

Numer pensionär i Nynäshamn

MissMullig
0

Nä men man kan påtala det iaf så de kan jobba på det till nästa omgång

fenixthebasketcase
0

Eller så får man dubba honom…… haha

[ErikSvensson]
0

Moniques avsnitt

Meny:
Förrätt: kokosfrästa kantareller på avokado, tillsammans med torrostade pinjekärnor.

Varmrätt: ugnsstekt kronhjortsfilé med parmesanostsås. Serveras med en gratäng bestående av vitlök, körsbärstomater, persilja och rödlök.

Efterrätt: Chokladmousse utan socker tillsammans med björnbär och riven choklad.

Låter riktigt gott!

MissMullig
0

Mmm det läter gott

JAUS
0

Helge Skog gör ju programmet, utan honom skulle jag inte se det. Ibland kan man LCHF-anpassa recepten också.

Kalle-B
0

15# Helges prat läggs ju på i efterhand, har man viljan så går det säkert att ändra. Men det är nog bara vi LCHF-entusiaster som bryr oss. Glad

Och smörproducenterna kanske..

[Karro]
0

och Arla-anställda :)

[ErikSvensson]
0