Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 14374 ggr
Vargkvinnan
0

Dipp påsar?

Hej igen!

Jäklar vad jag skriver inlägg :P Men den som inte frågar får inget veta :D

Kom just på att en av mina favvo snacks är gurka och morot doppade i creme fraishe med sån där estrella dippmix. Men frågan är då följande… hur farlig är dippmixen??

Tack på förhand!

Margareta
0

Du måste läsa på påsen

Numer pensionär i Nynäshamn

wafflan
0

Hej jag var precis och handlade och hade tänkt att leta just efter dom påsarna, men jag glömde bort det. Jag hade själv en fråga när jag loggade in här nu, men den glömde jag lika fort.

parsley
0

Moroten är ju underjordisk och bör ätas i mindre mängd om än alls. Gurkan kan du säkert dippa i något annat, majonäs. philadelphiaost eller cremefraiche t ex . Om nu Estrellas dipmixer inte visar sig vara lämpliga att äta.

DaMum
0

Jag kan tänka mig att dipmixerna innehåller en hel del av både socker, E-nummer och glutamat. För att inte tala om farliga fetter!

Skulle hellre ta creme fraiche och krydda med örter, vitlök o s v och göra en mer naturlig dip.

Visst är de där mixerna goda, jag har varit storkonsument av sådana förr i tiden. Särskilt den som smakar lök…  Men om man blandar creme fraiche med t ex lite frystorkat lökpulver och salt, så blir det också gott!

Airam1
0

Här på tillverkarens websida står det att läsa om dippmixen: "Kryddblandningen innehåller, förutom kryddor och smakämnen, även förtjockningsmedel i form av stärkelse för att ge dipsåsen en fyllig och dipvänlig konsistens."

Ingen höjdare för oss LCHF:are alltså. Gör Din egen dipmix. Krydda som Du vill med tex vitlök, paprika, chili eller annat gott.

ninara
1

Ta fet creme fraishe eller gräddfil, häll i lite chilipulver, paprikapulver, svartpeppar eller andra kryddor du gillar, pressa en liten vitlök i om du vill eller FIIIN-hacka en rödlöksbit, klipp gärna i lite färsk basilika, dill eller persilja…

Att dippa: blomkål, gurka, paprika, lufttorkad skinka i rullar med en paprikaremsa, eller en oststav i mitten …Nä nu måste jag sluta - blir ju jättesugen o har inte ingredienserna hemma!

Vargkvinnan
0

haha tack så mycket för alla fina tips :) det blir inga mer färdiga dipper ser jag men det gör inte så mycket egentligen eftersom färsk vitlök slår allt ;)

Imorron blir det dippa av!

LC-Skorpionen
0

Man kan alltid göra tzatziki!

Surra
0

Använd vitlökspulver! det ger samma smak av "påsmixerna"

Jag brukar blanda i vitlökspulver + dill