tonfisk?
Var hamnar tonfisk egentligen? Är det en fet fisk, eller bör den ätas med mycket tillsatt fett?
Ganska fet fisk. Ungefär hälften så fet som makrill, myyycket fetare än nästan fettfria torsken.
Beror på vilken del av fisken!
Tonfisk i vatten på burk är ju hemskt magert, cirkus 1%fett enligt burken.. är "riktig" tonfisk fetare?
Att jämföra med (fineli):
Makrill, rökt eller inlagd i vatten: 15,5 g fett

Äter man efter LCHF så ska man väl välja tonfisk i olja? det är vad jag har blivit rekommenderad!
Nej, undvik den i olja (solrosolja=skräp) Lägg hellre till en fet sås efteråt själv. 
#6 Om det är olivolja, så ja, men annars, nej. Det är vanligen usla oljor.

#7 & #8
Det var här inne; http://www.lchfrecept.com/ThingsMustHave.aspx
vad man ALLTID skall ha i skafferiet som det står tonfisk i olja.
Är det mer saker som inte stämmer tro?
Tacksam för råd
Det kan vara smartare att köpa tonfisk i vatten och själv blanda i lite bättre olja och annat man vill ha i.
Man har ju annars läst ett och annat om tonfiskindustrin så jag har i ett par års tid bojkottat tonfisk. Ingen större skada skedd dock då jag aldrig varit speciellt förtjust i det. Men är det nån här som har koll på om det finns nån tonfisk til salu här i Norden som är bättre ur miljö- och etiksynpunkt?
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
hm …. man behöver inte ta olja om man tycker det är jobbigt. Antingen kan man göra en egen röra så att det blir en god tonfiskröra eller så ta man rätt o slätt lite majonnäs till sin vattentonfisk o ett kokt ägg till så blir det genast betydligt godare o bättre ur LCHF synpunkt.