Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1523 ggr
Zanna43
0

Dålig planering

Hade ingen möjlighet att handla efter jobbet som jag hade tänkt. Hungern drev mej ut i köksskåpen på jakt efter något ätbart. Jag kunde inte ens vänta på ett stekt ägg.

"Man tager vad man haver" tänkte jag och blandade en näve kokosflingor med en rejäl klick smör. Tryckte i mej hela "klumpen" Oj vad gott det var!Generad

Efteråt blev jag orolig - det smakade så himla sött!

Är kokosflingor OK? (Givetvis inte till middag!)

Klockan hann bli 20.00 innan jag fick i mej riktig mat! Fy vilken dålig planering - ska bli bättre!

Margareta
0

Haha, det låter som våra smörbollar i somras.

När vi var bortresta fick vi rätt ok mat hos bekanta som vant sig vid vår knäppa kost, MEN det blev inte nog fett så klart.

Därför gjorde vi som du, men med kakao i och åt som chokladbollar till kaffet… man kan säga att vi SMUGGLADE i oss fett.

När jag berättade det här blev det ett recept som faktiskt lever ännu.. med både positiv och negativ kritik….

Numer pensionär i Nynäshamn

Zanna43
0

Vad bra! Då kanske man kan ta  en "kokosboll" varje lördag till kaffet då?

På tal om sött - jag vet inte vad det är som händer men när jag åt blomkål i dag så smakade det sött! Har väl aldrig upplevt det tidigare. Fast det är ju ett tag sedan jag åt ett halvt kilo smågodis förstås!Flörtoch då kunde väl inte den "riktiga" maten tävla om sötman.

Mervi
0

Zanna43, det har jag också upplev, blomkål smakade sött. Smaken förändras..

mammam
0

Vad roligt att fler har upptäckt det där med smaken.

Precis så är det för mig, grejer som inte smakat sött förr är söta tex räksallad, olika såser (även om de har 3% kolhydrater), blomkål osv. Tom grädde smakar sött…

DaMum
0

Jag höll på att svimma när jag åt lite vitkål för en tid sedan. Himmel så sött det var plötsligt!

Man börjar inse mer och mer hur mycket socker man fått i sig genom åren…

MegN
0

Dessutom tycker jag man blir känsligare för smaker i allmänhet. Jag skippar t.ex. alla färdigblandade kryddor nu för tiden (glutamat osv skräp) och tar antingen ren peppar av olika slag, eller örtkryddor (har en underbar kryddodlare här i närheten!). Så när man väl äter ute tycker man att de har kryddat sönder köttet osv.

Mervi
0

Saltkänslig blir man också.

Tilda-T
0

Är det någon mer än jag som tycker att vispad grädde smakar sött. Igår när jag åt hallon och grädde smakade grädden sött!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Mervi
0

Grädden smakar sött, det tycker jag med-

holygittan
0

Mjölk smakar sött, riven vitkål smakar sött…himla lustigt egentligen! Att man inte tänkte på det förrKyss

Zanna43
0

Undrar om citron kommer att smaka sött om en månad?Skrattande

hemul
0

Jag måste nog erkänna att jag tyckte de där sakerna smakade sött förut också.