Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 4887 ggr
StinaLisa7
0

Low Carb hamburgare på Max

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår testade jag Low Carb hamburgaren på Max. Den största besvikelsen var nog utseendet Glad
För den ser definitivt inte ut som på bilden.
Hamburgaren är knappt 4 mm tjock, haha, på bilden ser det ju ut som en rejäl härligt biffig hamburgare. Isbergssalladen var väldigt platt, definitivt inte så där mysigt krusig. Tomat och lök var i små bitar som låg och simmade i botten av salladsbladen tillsammans med den tunna, lättrinnande dressingen.

Smakmässigt var den sådär (får nog betyg 2 av 5), men den slank ju ner, köpte faktiskt två för jag var jättehungrig. Så nog kan den duga när inget annat finnes.

Tänk om de gjort den som en dubbelbugare med extra ost mellan, toppat det hela med lite knaperstekt bacon och en smarrig (icke fettskrämd) dressing, då skulle den säkerligen fått betyg 4 från mej.

Jag ska nog ta och maila deras kundtjänst, förklara vad LCHF är och be dom fixa en hamburgare som passar oss!! Kanske om vi blir tillräckligt många som ber om såna här saker överallt så kanske det börjar hända saker därute Cool.

Nu ska jag nog ut och leta mailadresser till alla möjliga kundtjänster, *sprudlar av kämparglöd* (men oj….hmm…undrar var denna nya energi kommer sej av….hihi….tror nog den kan sammafattas i fyra bokstäver….ni vet nog vilka).

Doc
0

Testade den en gång - håller med helt den kunde vara lite rejälare! Glad

DaMum
0

StinaLisa7!

Vilket bra initiativ! Jättebra!

Jag har också hört att Maxburgaren inte är så optimal som den skulle kunna vara. Dubbelburgare med ost är ju helt klart mycket bättre än den där dressingen, som jag knappt vill veta vad den innehåller…

Just så här ska man göra. Så små frön och till slut så leder detta fram till förändringar.

Bra! Jättekram på dig! Och berätta gärna om vilken respons du får!

Margareta
0

Jag tar alltid bort dressingen och begär dubbel ost istället, då blir jag mätt. (dressingen innehåller nog socker, det känns så!!!)

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Jag har köpt två en gång också när jag var hungrig… Av mig får den 3,5 av 5 i betyg:)

LC-Skorpionen
0

Jag har faktiskt sagt till om bacon på den en gång - inga problem och det blev ett riktigt lyft för burgaren! Är annars inte så förtjust i den, men med bacon var den ok.

puttez
0

Maxburgaren är bra och mättar bra.

Den var kanske inte tillräckligt fettig för fettlobbyn?

Ta med er ett smörpaket i väskan så ni klarar er i verkligheten.

Bra att MAX finns som alternativ för oss som äter sunt.

zeretki
0

puttez: så skönt att du finns här och talar om för oss vad vi gör för fel. Ät du ditt bröd och din pasta och låt oss äta smöret.

magma
0

Jag är nyfiken på vad du anser är sund kost, puttez?Flört

marsan-3
0

Jag har ätit lowcarbburgaren en gång och alla glodde på mitt gigantiska salladsblad som såg ut som en stor fotboll på brickan…(isbergshuvud alltså). Nuförtiden tar jag ett suprememål istället och väljer sallad istället för pommes och tar bort brödet, + en green and garlic eller annan dressing. Det blir lite mera mat eftersom den innehåller ost och bacon. Optimalt hade varit med mera bacon och kanske 2 burgare rent av. Men jag klarar mig tills jag gjort mina ärenden och kan åka hem och fylla på med mera fett.

MegN
0

Jag kör alltid low-carb-burgaren på Max när jag är ute med barnen. Enklast så. Men jag håller med dig StinaLisa7 att den kunde "hottas upp"…! Det där var väl ett jättebra förslag!

Ska nog också maila till dem. Då ska jag även passa på att föreslå att:

1). De skaffar en vattenkran bredvid drickaautomaten. Vill man ha kranvatten får man beställa det i kassan - och jag som är törstig får sen ta med min mugg på toaletten och fylla på…!

2). Att de erbjuder även tevatten efter maten, inte bara kaffe! Är de rädda att tepåsarna ska bli dyra så får man väl tigga en sån i kassan då (inte värre än att tigga kranvatten, väl?).

Själv dricker jag ju kaffe, men tar c:a 5 små "burkar" med mjölk i (och det är ändå mindre än vad jag brukar, men efter typ 5 burkar börjar det gå över skamgränsen för min del). Känns slösaktigt. Vore bättre om de ställde fram en termos med mjölk… Men återigen är det väl det där med att kaffet är gratis… De vill kanske inte öda så mycket då. [Och nu ska jag ju sluta med mjölk alldeles…!]

Sara40
0

En fråga, varför Max hamburgare? Det hår står på deras hemsida gällande köttet: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (E330), vegetabiliskt fett).

På MC Donnalds hemsida står det så här gällande köttet: Nötkött (Ursprung: svenskt, tyskt, irländskt och finskt)

Jag är själv ingen förespråkare för snabbmat, men personligen tycker jag att Max hamburgare inte smakar bara kött och är därmed inte goda, tycker jag. Jag tycker att Max hamburgare smakar nästan lika illa som korvkioskernas/grillställernas hamburgare - Ledsen

magma
0

Jag är inte säker, men jag tror inte McDonalds har ett lowcarb-alternativ??? Visst finns det en hel del i burgaren som är mindre bra, helt rätt! Men hela målet innehåller något på 3 gram kolhydrater om jag minns rätt? Det duger för mig, som inte alltid till 100% äter mat helt utan tillsatser.

Anterrabae
0

Vi går på Burger King, beställer en dubbel whopper cheese med bacon och utan ketchup och utan bröd.. Går hur bra som helst. Sen annonserar de dessutom att det är 100% svenskt nötkött utan tillsatser.. De har tom skrivit ut att det inte finns smakförtärkare.. Sånt känns bra.

Den stora grejen Med just BK är att de inte har några regler för hur hamburgaren ska se ut. Man har hel självbestämmanderätt. På McD kan man bara välja bort inte till ingredienser samma på Max.

En sån dubbel eller trippel med vatten helt tillräckligt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

magma
0

Jag brukar välja till ingerdienser på Max ibland, det brukar vara helt OK. Burger king finns inte där jag brukar shoppa, tyvärr… Annars hade jag provat dem nästa gång!