Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 9412 ggr
annamanna
0

Smyg äta smör!

Smyg äter smör är något jag är väldigt förtjust i. Om jag inte känner mig riktigt mätt efter middagen så tar jag gärna några stora tsk smör som jag smaskar i mig ( i smyg för maken skulle antaglige tycka att jag passerat gränsen där…). Känner ni igen er? vore kul att veta om fler har denna smaskiga "last".

Cowboy
0

Nej jag tar smöret på lite bröd t.ex. finncrisp men det är nog nästan samma sak. Det blir nog mera smör än bröd för mig men det kan ju nästan kallas smörgås.

Effie
0

Det händer väl…

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

sundsvallstjej
0

ja men man behöver väl inte smyga. Är väl bara att äta direkt ur paketet. Skitsamma vad gubben tycker

malinmagnusson
0

Jag behöver inte smyga. Ändå ingen som ser

Excentrica
0

Äter ofta och gärna rumstempererat smör med matsked. Mums!

magma
0

Går annars bra att ha i kaffet.Tungan uteSkrattande

Wtn3
0

Nej, tycker smör i fast form smakar blä, särskilt kylskåpskallt, men det är gott på köttet eller i såsen.

Lojs
0

Inte smör, men ett halv glas grädde utblandat med lite vatten när jag inte känner mig helt mätt efter maten… Jag antar att smör är nästa steg. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

rikpe190
0

Äter små bitar smör ibland, men jag dricker hellre grädde direkt ur paketet som andra vanliga dricker mjölk Tungan ute

[Pennylane1]
0

jag gillar inte rumsvarmt smör som det är men kan sitta och tulla bitar ur den kylskåpskalla bredgottasken

vessike
0

Ha ha … låter lika hemligt som att smygröka!!Flört Min man undrar alltid, -hur kan du äta så mycket fett o ändå gå ner i vikt? Han själv har gått upp lite sen jag började med LCHF. Han vägrar  släppa bröd, pasta, potatis mm. Han tror inte på att det är de som är boven till fetma o övervikt!

vimsig
0

jag klarar inte ens smör på smörgåsen. Tar extra mycket i äggmjölken istället.

[hermes]
0

Personligen tar jag ett par teskedar kokosfett istället.

Margareta
0

Jag lägger Bregott under en gurkskiva eller ett salladsblad på jobbet så folk slipper förfasa sig.

Numer pensionär i Nynäshamn

Sindri
0

Absolut - smör är gott - men jag smyger inte. Familjen har vant sig. Äter de efterrätt så tar jag kanske 2 gram mörk choklad på. DET är lyx!

Kalle-B
0

Ett flatbröd (3,5 g kh) + ordentligt med smör skivat med osthyveln.Cool Men jag har kommit ut ur garderoben, gör det för det mesta utan att smyga med det.

En "ruta" mörk choklad med en smörklick som pålägg sitter också fint..Oskyldig. Men det smyger jag med.Cool

Sugiyama
0

En gång smög jag upp ett sådantdär portionspaket bregott ur handväskan när jag var hungrig men då frästa maken åt mig att "våga bara" . Så ja, jag får smyga.

bullmagen
0

Jag rör ihop smör med kardemumma när jag blir sugen på bullar. Annars kan det ibland bli smör, kokosflingor och kakao.

Mervi
0

Nu blir jag sugen på smör.Skrattande

[annalinnea]
0

Haha, smör har den fördelen hos mig att jag inte vill smygäta det.

Jag är för tillfället fast på äggröra på enbart ägg och en rejäl klick smör. Äggmjölk blir en massa disk med vispar och bunkar. Blir allra minst disk om man äter med sked direkt ur stekpannan. Studentliv deluxe!!

Margareta
0

Jag äter smör utan att smyga ett enda dugg med familjen.

En sommar när vi var bortresta och åt med andra blev det på tok för magert. Då uppfann vi smörbollarna som blev ett recept här på Kif när Kif startade ett år senare. Alla som såg oss trodde vi åt chokladbollar till kaffet, men det var bara smör och kakao för att få mer fett…

Feg är man ibland.

Aniara4
0

#20 När jag gör äggröra börjar jag med att smälta smöret i stekpannan (eller halvsmälta). Sen knäcker jag ner äggen i stekpannan och vispar med stekspaden. Ungefär som Mat-Tina i ett gammalt tv-inslag.

Funkar utmärkt, minimum av disk!

annamanna
0

#21 smörbollar, så gott det låter! Det måste provas.

Margareta
0

Ibland rörde vi ner kokos också.

[annalinnea]
0

#22  Mm, fan vad smör är gott!  Ja det är min metod också , och äter man den sen direkt ur pannan sparar man också dick.. ;)

MimLan
0

Jag känner mig obekväm med att smygätandet verkar glorifieras. Smygätande har negativa undertoner som lätt kopplas till dåliga ätmönster.

Är det att smygäta när man behöver äta för att man serverat sig för lite/dåligt med mat till middagen?

Sindri
0

Smygäta kan ju betyda olika saker - jag kan förstå om några får negatva associationer. Smyg låter ju ju lite skam och skuld.

Själv tar jag en klick smör om det var för lite fett i maten. Jag smyger inte, men jag kan förstå dem som är tillsammans med fettskrämda människor. Man vill inte alltid ta diskussionen.

annamanna
0

Att smyga behöver inte alltid kopplas ihop med skam. Smyg kan också betyda privat. Ibland är det lustfyllt att få vara lite privat.

Lena123
0

Om jag äter på IKEA och äter beställer jag oftast kyckling eller fisk

-pasta,ris,potatis,pommes + grönsaker och sen tar jag 2 pkt bregott och klickar ner i såsen för att det inte ska bli för magert….

Brukar oftast göra det i smyg men jag var en gång med mamma och hon påpekade att några andra gäster reagerade då jag rörde runt smöret i såsenFörvånad

Hemma tar jag rejält med smör på en ostskiva och rullar ihop om jag är sugen…

http://www.winthers-skafferi.se/

karinafp
0

Har hittat ett fantastiskt gott - och DYRT! - smör som heter la Motte. Bara rent smör med havssalt, i en liten, praktisk kupa. Det kostar jag på mig ibland, och hyvlar en eller ett par skivor och äter med välbehag.

[hermes]
0

#29 Min son kallar smör rullat i ost för "ostrullar" , och han älskar dom Glad

Lena123
0

#31 klok son du har Cool

http://www.winthers-skafferi.se/

Margareta
0

Jag säger som sagt - smygandet har för min del inte med skam att göra. Det är för att jag inte vill ta diskussionen med de som blir äcklade och framförallt jag vill inte ha kommentarerna - både de öppna och de som sker bakom min rygg. Det är privat helt enkelt.

Mervi
0

Jag äter smör någon gång, men absolut inte något sk. smygätande. Ute har jag inte gjort det.

Asast
0

hahaha Jag är också en som har smör som snacks. Mums slurp gotti-gott-gott. En skiva kylskåpskallts mör är ren njuuuuuutning. Tungan ute

JAUS
0

Ibland när jag är hungrig sent på natten och jag inte vill laga mat så tar jag en stor tugga smör, gott.