Insulin...?
Hej Hej
Har en fråga om insulin…
Hur tillverkas det egentligen??
Vet att det finns de som är diabetiker här, som tar sånt,
ni kanske vet då hur det tillverkas eller vet någon bra hemsida=)
mvh:
Desperat Anton som behöver lite hjälp med skolarbete
Hm… kan du inte kolla i FASS på nätet. Där står ju innehållsförteckning i alla fall.
Lycka till!
Jag googlade lite, men det är svårt att hitta något om själva tillverkningsprocessen. Antar att du vill veta både HUR man gör insulinet och VARIFRÅN man får ingredienserna.
Kanske du kan kontakta något läkemedelsföretag? Ring till Pfizer eller Astra eller något vet jag!
Lycka till!
Jag googlade också, med frågan "hur tillverkas insulin". Hittade en länk till Apoteket
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4346&a=8625
"Numera tillverkas insulin i första hand med hjälp av bioteknik, så kallad rekombinant DNA-teknik." Det stod lite mer förklaring vad detta är för något…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Tack så mkt =) ska kika vidare på era förslag=) TACKAR!!!
MVH/ Anton
Vad kreativ Du är Anton som söker hjälp här!
Grattis till körkortet kan vi väl få säga även på den här sajten!!!
MIN SON KLARADE KÖRKORTET SOM PRIVATIST I MÅNDAGS (med mig som handledare!!!!)
Numer pensionär i Nynäshamn
Gratulerar även handledaren. Duktigt jobbat!

förr använde man insulin från grisar….

4# visst e jag
ne tänkte på att det fanns diabetiker hära å de borde veta om hur deras insulin tillverkas:P
Du är smart du sonen… jag ändrar rubriken så läser fler…

aha så det e så man gör^^;)
Diabetes har jag och insulin använder jag. Jag vet att det nu mer är syntetiserat.. som det stod om rekombinant dna-teknik.. Dessutom kan jag tråkigt nog berätta att insulinflaskor och ampuller destilleras med träsprit.
Träsprit är typ det värsta som finns för diabetiker, då det lagras i bukspottskörteln och snabbar på sjukdomsförloppet.
Annars vet jag inte så mycket i detalj..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

oki jag tackar för allt=) ska göra en Powerpoint presentation på ngt bra sätt om Insulin tillverkning i Genitiken… därför ämmnet kom upp=)
Grattis säger jag med. MIn doter klarade sitt i höstas, nu rattar hon runt i en liten mitshubishi (ursäkta stavningen).
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Tack..
Det är den här sonen som gått ner 15kg med LCHF och som nu är mager och inte vågar äta som vi längre. Han lägger till kolhydrater allteftersom han har lust och SKIPPAR FETTET.
Visst ska han fortsätta äta SMÖR och VISPGRÄDDE fast han äter lite kolhydrater också….?
Mamma-tjatmoster….
Självklart! Det går ju att separera kolisarna lite från fettet, och även att äta dem i form av frukt och bär. Mjöl, potatis, frön etc är inget som förbättrar hälsan…

Tack alla som Hjälp till…
ska ta å kika igenom allt
noga imorrn och skriva
mitt arbete=)
Tusen TACK =) =)
Kul att Du fixa bilbesiktningen idag grabben…
även om det var brister så visste vi ju om att den gamla bilen inte skulle gå igenom.