Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 6417 ggr
Mumrikshumla
0

Äppelte

Jag köpte äppelte på en affärsresa i Istanbul och är lite sugen på att ta en kopp, men det känns som att det borde vara massor med kolhydrater i. Någon som vet? Det står inget på förpackning och mina googlesökningar hittar inget konkret. Teet innehåller bara torkade krossade äppelbitar och kanel tror jag. Är det att jämställa med att äta ett äpple?

Mumrikshumla
0

Enligt hemsidan drinkmixer.com så ska det vara 0,1 kolhydrater, men det känns inte rikgtigt… vad tror ni?

Braille
0

Om du silar bort äppelbitarna efter ett tag och det inte är något tillsatt socker borde det inte bli mycket kolhydrater.

raphanus
0

Vad jag minns frpn mina turkietresor är äppeltéet man får där väldigt sött, och jag tror inte att det är på grånd av stevia/sukrin. Jag skulle låta det vara.

Omnivoren
0

Det "äppelte" som serverades på kaféer i Turkiet för 20 år sedan smakade som varm äppeljos. Men det var inga bitar i så ditt är kanske annorlunda. Du kan väl smaka och avgöra hur sött det är?!

Braille
0

Te sötas väl oftast efter bryggning, så om du låter bli det…

raphanus
0

#5 - Om TS menar samma äppelté som jag har druckit i Turkiet, så är det redan färdigsötat som det är, och det går inte att göra någpt åt. (Dock finns det ju även goda vanliga osötade téer att få i Turkiet.)