Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2467 ggr
Vargkvinnan
0

Imorgon gäller det!

Hejsan!

Har precis varit och handlat nu och sen rensat kylen på onyttigheter för imorgon sätter jag igång med mitt nya liv och jag är jätte peppad!

Har handlat massa ägg, bacon, smör, grädde, creme fraishe, kyckling, nötter m.m.

Det svåraste kommer nog vara frukosten eftersom jag är extremt morgontrött och hatar att laga mat på morgonen (eller resten av dagen med haha) men det ska nog gå bra. Allting känns jätte bra just nu även om man är lite nervös men jag ska klara det!

Största anledningen till att jag ska sluta äta kolhydrater är mitt enorma sötsug. Har iofs 7 kilo som jag inte skulle bli ledsen om dom försvann men det är bara ett plus :P Ska försöka skriva rätt ofta om hur det går också.

Håll tummarna! :)

zeretki
0

Heja heja!

Barbamamman
0

Välkommen och Lycka till

kalleankasmormor
0

Lycka till!

magma
0

Bravo! Det är alltid ett stort plus att vara förberedd, lycka till!

birmalover
0

Va kul att du hittat hit. Sötsuget försvinner relativt snabbt. Räkna med lite abstinens i början. Var inte rädd att ta ost eller något inom kosten när du är sugen eller hungrig för det stabiliserar sig så småningom. Jag är själv i 3:e veckan kan fortfarande känna mig lite dimmig i huvudet från och till men det lär försvinna. Kilona har rasat av mig. Men det allra allra bästa jag är inte konstant sugen på att stoppa mat eller godis i munnen. Efter många bantningskurer känner jag att jag hittat så rätt. Det började med att jag ville gå ner i vikt men det viktigaste som man känner relativt snabbt(förutom abstinens)är hur bra kroppen mår.

Mvh Cecilia

Mervi
0

Lycka till!. Litet frukosttips om du inte vill laga mat på morgonen. Ha kokta ägg i kylen och majonäs hemma.

Det finns ett recepts på Polarbröd (inte att bland ihop med det man kan köpa i affären) pp forumet. Jättegott med smör och ost eller smör och salami tex. BAra 1 g kolhydrater per 100 gram.

oldwolfie
0

välkommen till flocken

ska  bli  kul o läsa  om hur  du  tar till dej  ditt nya  sätt  att  äta

Vargkvinnan
0

Tack så mycket för peppet det behövs :) Det där polarbrödet låter smaskigt har kollat på det innan ska bara få tummen ur och baka det ;) Kommer skriva i dagboken om hur det går sen.

ninara
0

Jättebra start "min" vargunge! Du kommer snart att märka att Du känner dig nöjd o lugn. Ha gärna lite olika goda ostar som du skär i små kuber o kanske några såna där goa små korvar man kan köpa i lösvikt, som smågodis!!! Provade Du lowcarb ölen?

kramis!

Livia
0

Jag är lika morgontrött! (omställning till sommartid är en tragedi på morgonen den första veckan :))

Jag fixar alltid i ordning frukosten på kvällen i samband med att jag fixar middagen. Kokta ägg med majonäs och räkor i en burk. Äggröra och bacon funkar också perfekt kallt. Överhuvudtaget har jag svårt för varm mat klockan 06:60.

Saga2
0

Du kommer klara det galant….bara man bestämmer sig Glad Själv har jag varit en sån där som gärna kunnat i stort sett hoppa över frukost, men har gått jättebra ändå.

Lycka till!!

Vargkvinnan
0

Ninara: Tack vargmamma :) nej jag provade inte den jag fuskade med mjöd eftersom jag inte hade startat min diet än :P Men Jag fyller ju år snart så då blir det till att testa den ölen.

Hoppas verkligen att den här kosten ska funka för mig för jag behöver lägga om mina matvanor :) Idag har det gått bra faktiskt.