LCHF jobba natt??
Hej
Hur gör ni som arbetar natt??
Hur äter ni och känner ni av att ni går upp eller går ner mindre efter nattpass??
Det finns flera här på forumet som jobbar natt.
Den jag tänker på främst är magma - hoppas hon ser tråden.
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack det vore roligt att höra hur andra gör iallafall..
För min egen del lägger jag alltid på mig lite när jag jobba natt..
När jag äter som vanligt
Tänkte hur man gör nu
:)
Vi får hjälpas åt att putta upp tills du får napp. 
Jag brukar äta som vanligt på nätterna, både på lchf och vanlig mat.
Alltså äta typ halvvägs in på arbetspasset.
Sämst är väl om man inte sover ordentligt, så man blir trött och rastlös. Då är det ju lätt att man tycker det är en bra idé att småäta.
Jag har sällan problem med sömnen när jag jobbar natt, sover som en liten gris. Och på lchf sover jag som en kunglig liten gris. 

Jag jobbar natt ibland. Jag tar en kopp kaffe när jag kommer till jobbet, sen framåt 22-23 när patienterna förhoppningsvis har gått coh lagt sig äter jag middag, och sen dricker jag en eller två koppar kaffe till. Försöker låta bli att äta eller dricka kaffe efter midnatt, men något litet blir det framåt småtimmarna, och te en eller två gånger.
Det svåraste är att jag ofta blir sötsugen (vilket jag aldrig brukar bli annars!) och lite illamående framåt småtimmarna. Och plötsligt väldigt medveten om alla kakor i personalrummet!
Jag brukar ha med mig lite frukost att äta innan jag går hem, men jag brukar faktiskt inte vara så hungrig då. Jag har ganska lång väg hem, så jag föredrar oftast att äta hemma innan jag går och lägger mig istället.
Nu jobbar jag inte natt regelbundet, så jag får bara lite konstiga mattider dagen innan och efter. Äter ungefär som vanligt dagen innan, fast en extra middag då, och mindre än vanligt dagen eftersom jag sover större delen av dagen. Dagen därpå är jag tillbaka i vanlig dygnsrytm istället.

Okey!
Skönt att höra att det kanske inte behövs så stor skillnad..
Tar med mig något att äta till första rasten.. Sen klarar jag mig tills jag kommer hem på morgonen.. Äter frukost och sover läääänge och ordentligt…
:)
Tack så mycket!

På den tiden det begav sig så ändrade jag inte matvanorna ett dugg, jag käkade som vanligt, enda skillnaden var väl att man fikade på jobbet, normalt fikar man ju inte vid den tiden på dygnet
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#0: Hejsan:) Missat denna tråd tills nu!
Har jobbat natt i fleeera år nu. Det som funkar bäst rent viktmässigt för mig att äta (dricka:) på nätterna är äggmjölk. Även mentalt så funkar den bättre än mycket annat- på nätterna klarar jag inte riktigt av starka lukter (kokt ägg t.ex) och inte heller att äta tyngre mat som kött, antar att det beror på att kroppens metabolism sjunker samt trötthet. Då är äggmjölken ganska perfekt, både konsistensmässigt och vad gäller innehållet:) Nu har min kosthållning visserligen varit under all kritik de senaste månaderna, då jag inte orkat bry mig riktigt vare sig att äta eller vad jag ätit, men har ryckt upp mig nu;)
Svamlar nu, är trött i huvudet, men… Ivartfall så tycker jag att på natten är det ännu viktigare att fokusera på protein/fett än på dagen. Det som kan vara lite knöligt är suget man kan få på nätterna, som jag tror kommer sig av trötthet- att eftersom man måste vara vaken så vill hjärnan lösa det genom att ropa efter en sockerkick. Då är det ännu viktigare att prioritera rätt typ av energikälla, helst före tre på natten då åtminstone jag är som tröttast.
Min vikt går nog snarare ned lite extra när jag jobbar, om jag äter det jag borde äta dvs:) Sover ju bort mycket av dagen då också, så man missar ju många "ät-timmar" på det viset.

Jag jobbar 3skift, och när jag äter LCHF slipper jag halsbränna på natten. Äter en rejäl matlåda vid 24.00 så jag står mig tills jag kommer hem. Måste äta lite frukost också för att kunna sova.

Tack för alla tips!
Nu ska jag gå på min natthelg vilket betyder jobb från 19 till 7,30 fre, lör, sön
Tar ca 40 min till och från jobbet så det blir liksom inte tid för annat än äta sova jobba.
Tar med mig kyckling till jobbet att äta på första rasten vid 22, sen står jag mig till jag kommer hem och kan äta ägg och bacon frukost i nån variant..
Känner mig förhoppningsfull nu när jag sett att andra jobbar natt och inte proppar i sig mat..
Förut har jag i stort sett bara ätit yougurt m banan första rasten och sen inget till morgonen så jag är inte sugen eller hungrig när jag jobbar natt…