OT- Att vara BERGSÄKER!
Min badrumsvåg la av. Helt svart. Batteriet förstås. Batteriet i badrumsvågar, det är ju alltid ett sånt där stökigt fyrkantigt, som man aldrig har hemma, insåg jag.
Nåja, några dar senare var jag på stormarknaden och passade på att köpa ett sånt där fyrkantigt. Nu skulle vågen få ett fräscht batteri!
Plockar fram vågen, pillar upp luckan - stirrar på två helt vanliga runda batterier. Inser att jag inte ens KOLLAT hur innanmätet ser ut…
Är jag unikt idiotisk
eller har du varit med om något liknande?
Hehe..
Idag när jag handlade var jag helt säker på att jag skulle ha glödlampor med liten sockel.. men det skulle jag visst inte.. 
Jag HADE kollat! 
Jag flög från Västerås till London och gick sedan till bagagebandet för väskor från Stockholm. Jag förstod aldrig varför min väska aldrig kom.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Hahaha!! Sådant där händer mig jämt! Köper möbler med fel mått, kommer till jobbet fel tid (eller DAG) osv.
För många år sedan skulle en kompis och jag åka till sol och värme, och så skulle vi hem igen. Planet landade på Sturup, och sedan transporterade en buss oss till Göteborgs Central, där våra föräldrar skulle möta oss. "Kolla nu upp om planet landar för tidigt," hade vi förmanat dem - och planet hade varit för tidigt. När vi kom till Centralen, efter ungefär ett dygns resa, så inte fanns några föräldrar där. Sent var det, mörkt var det, januari var det och inte var vi klädda för det. Nej, inte kommer planet för tidigt inte, det behöver man inte ringa och kolla!
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Det är ju en bit mellan Sturup och Göteborgs central - men inte kan det ta ett dygn med buss?
Nej, det var bara den allra sista biten. Upp tidigt på morgonen, buss till stationen (fast bussen körde ifrån oss - och guiden, guskelov, så det blev taxi), tåg till flygplatsen, flyg i ganska många timmar till Sturup och därifrån buss.
Och jag har säkert varit lika bergsäker på saker och ting, men det har jag tydligen förträngt.
Kommer jag på något ska jag berätta.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Jag flög mellan London och Västerås en gång och hade mellanlandning i Köpenhamn. Jag var naturligtvis säker på att jag inte behövde greja med väskan i Köpenhamn, men när jag kom till Västerås fanns där ingen väska… (Jag fick den hemskickad med taxi dagen efter.)
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Jag handlade batterier till min våg i går och eftersom jag visste att den innehöll 6 eller 8 st AA så köpte jag en 10-pack. När jag kom hem och vände på vågen så tyckte jag visserligen att batteriluckan var liten men öppnade den och hittade 2 st knappcellsbatterier. Det var min gamla våg som jag bytte ut för flera år sedan som hade den andra sorten…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se