Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 6033 ggr
TeamVanity
0

LCHF-Brownies?

Hittar inget bra recept på brownies, finns det någon här som har något bra? =)

nobban7
0

nää Rynkar på näsan
Men inspirerad av frågan blandade jag riven ost, hackad mandel och hackad choklad och körde i micron. Tror kanske det går att utveckla det Skrattande

[stuxen]
0

Låter ruggigt med ost och choklad men men kanske skall testa.

gun92884
0

… har ar ett recept:

http://lowcarbdiets.about.com/od/desserts/r/miraclebrownies.htm

Matt:

1 cup = 2,5 dl

1 stick (4 oz)= 115 gr

350F = 180C

[Pennylane1]
0

men huvva vad sött! Först 2 koppar sukrin och sen en kopp "artificial sweetener" ?

Cajsavarg
0

I Björn Ferrys/Cathrine Shucks kokbok Ferry Food så finns det ett recept som måste vara super som "iställetför" Brownies!

Björns tårta:

• 2 msk vatten
  • 70 g mörk choklad
  • 150 g mandelspån
  • 1-2 tsk florsocker
  • 40 g mjukt smör

Klä en pajform med lösttagbar bottem med smörpapper eller plastfilm. Koka upp vattnet. Dra kastrullen från värmen coh rör ner chokladen tills den smält.

Kör mandelspånen till mjöl i matberedaren. Tillsätt florsockret och smöret. Rör sist ned den smälta chokladen. Fördela mandelröran i botten på pajformen. Låt stelan 1 timme i frysen. Toppa tårtan med grädde, bär och nötter.

REKOMMENDERAR SKARPT ETT BOKKÖP! FERRY FOOD.Skrattande

//Fat makes Me fit//

gun92884
0

For lowcarber som gillar Brownies sa tycks detta vara ett favoritrecept.

Jag kollade igenom kommentarerna for detta recept … och ett par stycken sa att de hade anvant mindre erythritol - 1/3 cup istallet for 1 cup.

Nar man laser ingredienserna sa tror jag att matten ar ratt sa riktiga … det ar hela 2 cups (5 dl) utav linfromjol och ocksa over 100gr osotad choklad … en kommentar mot slutet sager ocksa att om man vill ha mer bitterchokladsmak sa drar man ner pa sockerersattningen. However … detta ar BROWNIES och brownies speciella egenskap ar att de ar mer fudgelik an kaklik i konsistensen, och till det behovs mer sotningsmedel.