Tips på Iphone-app
Hejsan!
Har kört lchf i cirka en vecka nu. Det känns superbra! Sötsuget är som bortblåst, och även en del kilon. Fantastiskt!
Har läst Annika Dahlqvists böcker + en hel del på kostdoktorn och Annikas Blogg. Finns ju dessutom hur mycket som helst att hitta här!
En annan sak som har underlättat min kostmetamorfos är Lchf-menyn som jag hittade via en tidningsartikel jag läste. Appen är fullproppad med goda lchf-recept. Perfekt att ha på resande fot, men även i hemmet. Kolla gärna in den om ni äger en Iphone!
En annan sak jag undrar är vilka nötter jag ska välja för att få en så bra balans mellan bra fetter, samt minimalt kolhydrater? Läste om Macadamia, men verkar vara i dyraste laget. Tacksam för tips!
Hej, Vad hetter appen, Lchf-meny? Kostar den något?
För den som vill hålla koll på vikten finns det även en rätt smidig app som heter "True Weight". Man kan dagligen knappa in sin vikt genom att helt enkelt dra en nummerskiva fram eller tillbaka och klicka på "ok" för att låsa värdet. Efter ett tag har man en jättefin graf som visar både de verkliga värdena och en genomsnittskurva. Allt kan dessutom exporteras till excel. Fantastiskt trevligt för den som gillar statistik.
//A-Mlyckan: Appen heter LCHF-menyn. Här är länken:http://itunes.apple.com/se/app/lchf-menyn/id406981305?mt=8
Kan oxå rekommendera den i övrigt!

Appen LCHF-menyn kostar 15 kr.