Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3266 ggr
birmalover
0

Sommartid

Då har det varit dags att ställa om klockan igen. Längre kvällar igenSkrattande

Surra
0

Härligt! Cool

Mervi
0

Jo på kvällaran men inte på morgnarna…..

Ulf-S
0

Tack för påminnelsen, jag är hopplös vid omställningarna…!  Generad

Margareta
0

Jag älskar de ljusa kvällarna och efter någon vecka är det ljust på morgnarna igen… så det är det värt.

Numer pensionär i Nynäshamn

[linda-pinda]
0

Ledsen, men jag tycker faktiskt att det är rena fåneriet att hålla på att ställa om klockan. Varför inte bara följa solen hela året? Vad är det för fel på den naturliga klockan? *förstår inte* För egen del tar det flera dagar att anpassa mig vid omställningarna, och barnens rytm ska vi inte tala om… *suck*

Motvals…

Doc
0

#5. Man får långa ljusa kvällar. Räcker inte det? Cool

Kia
0

Jag missade det och det blev helt tokigt i morse när jag skulle vara med på ett möte Fniss……

navarro
0

Det blev en skon sovmorgon med mindre daligt samvete for att dra sig eftersom det fortfarande var morkt. Hade forst gatt ut med hunden, det ar sa skont att krypa ner i sangen en stund igen! Sarskilt nar man mar sa bra!

MegN
0

#5: Håller helt med dig! Det här med sommartidsomställning är rena dumheterna! Vissa delar av världen (Island bl.a. tror jag) har inte följt med i amerikanernas dumheter, jag avundas dem! Funderar på att flytta till ett sånt klokare land. Den som hittade på "daylights savings" måste ha gjort det som ett 1:a-april skämt. Det finns ingen annan förklaring.

För att förtydliga: Jag är helt EMOT denna idioti som inte har någon som helst nytta utan bara krånglar till verkligheten för mänskligheten. Och därmed basta!

zeretki
0

Jag förstår inte, ljuset är ju lika länge oavsett vad klockan är?

magma
0

Jag tycker det är underbart! Just nu sitter ett barn i badet och det andra ska snart lägga sig eftersom klockan närmar sig 19. I vanliga fall brukar det börja bli skumt ute den här tiden, men nu skiner fortfarande solen ute!

[johans]
0

Jag håller med, sommartid är dumheter.

Det är ju bara att anpassa när man går upp och när man lägger sig om man vill utnyttja ljuset bättre.

Dessutom blir det en massa extra jobb för folk som mig som skriver programvara med datumfunktioner i.

birmalover
0

Jobbar jag måste jag gå upp 6.00 oavsett sommartid eller inte helst i säng 22.00 sommar tid eller inte. Håller med de första dagarna är man lite extra trött på morgnarna(kanske inte med lchf) men snart märker man inte tidsskillnaden.Glad

magma
0

Dumheter eller ej, så kan inte alla lägga sig senare bara för att man vill ta vara på de ljusa kvällarna- de flesta har ju en tid på morgonen då klockan ringer och man kan ju behöva sin sömn också… Flört Det är tyvärr bara att acceptera, att dagens samhälle så gott som allt är styrt av klockan. Det är ju just för att man vill ta vara på ljusa kvällar som omställningen av klockan är så bra.

BigBr
0

Om man går upp 0320 i vanliga fall är en timme tidigare dj***igt jobbigt, tycker också att det är fåningt, men bättre nu när sommarperioden är längre.

Vi borde gå upp efter solen året runt!! korta mörka vinterdar ZZZzzzzZZZZzzz.