Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4762 ggr
ullebull
0

Glutamat Tv 4 nu

Kolla gärna programmet efter 10 som nu skall prata om Glutamat i vår mat, börjar strax.

ullebull
0

Grrrrr, förstod nu att jag kommer med gamla nyheter, tydligen en repris men… kan kanske vara värt att se igen.

[Sias]
0

Programmet kanske går att se på nätet - men, hur som helst så är alla tips, som handlar om information som ges om onödiga tillsatser, alltid värdefulla (glutamat bara ett av många onödiga). Inte minst när man valt att satsa på LCHF och har uppfattningen att en stor och viktig del av den kosten (livsstilen) är att köpa och äta så naturlig och ren mat som möjligt, vilket bla innebär mat fri från ONÖDIGA TILLSATSER. M a o LCHF är så mycket mer än bara det bokstavskombinationen betyder.

På senare tid har onödiga tillsatser börjat uppmärksammas och ifrågasättas allt mer,  vilket är mycket glädjande.

Vad kom fram i det här programmet?

ullebull
0

Ja bla att vi har en massa onödiga tillsatser i vår mat, att vi får hunger av en del, att vi blir feta av det osv. Vet ju vi redan haha. En man, Tommy, hade lärt sig mycket om tillsatser, reste runt och föreläste, hans dotter botade sin astma genom att lägga om kosten, bort med tillsatser. Min astma försvann men det var bara genom koständring, letade inte efter tillsatser då.

Citygross har ju sitt märke nu med äkta vara och det godrog ju inte livsmedelsverket utan man skall utreda (ville inte sitta nära citygrossrepresentanten) Valet skall ju vara hos oss konsumenterna men…

Jaja, jag tyckte det var intressant och tror nog att det finns på tv 4 sajten.