Dumle-frossa...
Maken sitter framför mig och frossar på Dumle-kolor. Jag älskar choklad och framför allt Dumle! Det är svårt att inte gå ut i köket och sno till mig ett par kolor, men jag sitter kvar här och hoppas att han trycker i sig hela paketet (ja, han köpte ingen liten påse, utan en stor jäkla låda) innan jag tappar kontrollen…
Jag är inne på min fjärde dag med lchf och jag vet ju att det är värst de första veckorna och jag ska banne mig stå emot!
Jag är inte hungrig, bara sugen…
Taskig make asså - vore det ngt me'n - skulle han inte göra så!
/L
Massa pepp till dig!!
Sitter själv och kämpar med ett stort sockersug just nu. Körde igång med LCHF i förrgår igen efter julens sockerätande.
Nått som hjälper för mig i början är att äta riktigt goda middagar när sockersuget är som värst så det inte känns som jag inte får unna mig något. För man kan ju unna sig mycket gott i matväg på LCHF vis. Idag tänkte jag göra marienerad fläskytterfile med egen beasås och kokt broccoli 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Psykisk misshandel och respektlöst. Te med smör brukar fungera för mig när jag är sugen på skräp.

Det blir nog en god köttbit med nån härligt fet och gräddig sås ikväll. Kanske kan det göra mig mindre sötsugen…och jag borde roffa åt mig ALL sås själv, så kan han äta Dumlekolor till köttet 

Så ska det låta 
Strongt av dig!! Kör så!!
Tänk vilken skillnad - ditt intag enbart superbra och GOTT. Hans intag - smärre katastrof!!
Hoppas du lyckas leva upp till ditt användarnamn och stå emot! Jag har själv kört på "i små mängder får man ju unna sig, nu när det är JUL!"-tänket, vilket förstås gick åt helvete. Sen nyårsdagen har jag försökt bli av med mitt sötsug, vilket jag fått ner till att nöja mig med "bara ett par skumgodisar", sen ner till "en halv flaska cola zero" och nu till att gå ner och dricka kaffe med massa vispgrädde i… det ligger choklad och skräpar överallt här och de jag är hos kör på "du måste ju unna dig, lite fusk gör ju inget"-resonemanget - oh, the humanity… Nej, ikv ska jag stå emot och det blir lättare för varje dag! :)

Jag har stått emot suget än så länge, även om det är sjukt svårt ibland… Jag ska ut i köket nu och slänga ihop en smarrig pannacotta som jag ska mumsa på senare ikväll (eller imorgon). Det blir lättare då och det söta i grädden räcker gott och väl
Kanske ett par hallon till för att lyxa till det…
Oj så gott! Ha en skön kväll!