Kokosfett
Hämtade ut mitt första paket med kokosfett fr Örtapoteket idag.Testade med 2 teskedar i the för ca 2 timmar sen. Är det kokosfettet som gör att jag fått hjärtklappning? Är det någon som fått liknande känsla så där på en gång? Är det fettförbränningen som satt igång? Hoppas!! 
Har läst att flera går lättare ner i vikt när de börjat med kokosfett,stämmer det in på er som testat, eller?
Kokosfett kan ge den effekten om du inte är van. Ta det lite försiktigt medan du vänjer dig.
Numer pensionär i Nynäshamn
Vet inte men har märkt att jag blivit mycket pigg av kokosfett. :)

Mej hjälper inte kokosfett heller,spelar ingen roll hur jag gör så går jag inte ner. Det är nu 11 månader sen jag la om min kost och är 4 kg tyngre Diabetessköterskan klagar på att jag ökar i vikt så jag vågar inte tala om vad jag äter. Måste erkänna att det är lite deprimerande
Jacky jag vet att vi pratat om detta innan, men måste fråga ändå… har du någon koll i tex CalCounter hur du äter?
Jacky, vad trist! Nu kanske du har skrivit om det tidigare, men jag undrar samma sak som Margareta. Har du koll på "posenten"? Har förstått det så att insulin, även det som tillförs utifrån, kan försvåra att gå ned i vikt. Har även läst kloka ord här på kiF att lättflytande mjölkprodukter som grädde och mjölk höjer blodsockret- använder du något av det?

Vid senaste kollen hade jag 40g protein 5 kolhydrater 136g fett vilket är 12% protein 1% kolhydrat 88% fett och 1389 kalorier
Det brukar inte variera särskilt mycket från dag till dag
Men… Vad väger du, om jag får fråga? Jag blir orolig för att du äter alldeles för lite protein, vilket främst är muskelnedbrytande. Och kroppen vågar heller inte släppa på kroppsfettet, om den inte får nog med bränsle att livnära musklerna på. Men du kanske är en liten och nätt person, som bara väger drygt 40 kg? Men då skulle du kanske inte vara så orolig över att ha gått upp 4 kg?
Jacky: Det låter som oerhört lite mat även om proportionerna är oerhört ok, till och med i överkant beträffande fetthalten.
40g protein räcker till en person som väger 40kg-50kg, är Du så liten?
Vi skall ju MINIMUM äta 0,8-1g protein per kilo kroppsvikt annars går det inte att bygga muskler.
(JA, jag menade protein men var väl stressad och trött, nu har jag ändrat - bra att vara moderator!!!)
Margareta, du menar väl protein?
#8 "Vi skall ju MINIMUM äta 0,8-1g kolhydrater per kilo kroppsvikt annars går det inte att bygga muskler."

Jag väger 60,5 men är bara 150 cm lång så varje kilo gör ju att det känns på kläderna som stramar
Jag tycker också att det låter som väl lite protein Jacky.
Har hört att man kan egentligen bör få i sig 1-1,5 g protein / kg kroppsvikt, om man till detta tar rejält med fett vilket du gör.
Viktökningen är kanske muskler?
Dit låga proteinintag till trots, det lär ju bara vara bra att gå upp i vikt sålänge viktökningen består av muskler. Och det finns en hel del som menar att dom ökar i muskelmassa av den här kosten, utan att träna.
Tieto: det kan jag nästan lova att det var en felskrivning:)
Jacky: Siktar du att på att väga 40 kg eftersom du äter ca 40 gram protein/dag? Isådanafall hamnar du i BMI-spannet "undervikt" (17,8 i BMI). Om du kan träna så är det annars ett bättre sätt att slimma kroppen och få den fastare, än att sikta på att hamna på en viss vikt. Men du kanske inte tänkt dig ända ner till ca 40 kg? Jag kan förstå att du med din ringa höjd över havet vill gå ner några kilon till, hoppas att du ändå mår bra genom att äta LCHF förutom detta med vikten! Har inte dina sockervärden förbättrats? Eftersom sköterskan klagade över vikten menar jag- om dina värden var bättre borde hon väl vara nöjd ändå tycker jag…

Mitt långtidssocker ligger på 5,1 utan medicin
Mitt förhållande till mat är kanske inte vad det borde, jag blir sällan hungrig, och eftersom jag så lätt går upp i vikt så tycker jag helt enkelt inte om mat, och tycker heller inte om att laga mat
Eftersom topicen är kokosfett så tänkte jag höra vad skillnaden ligger mellan kokosfett man köper i matvarubutikerna och det som finns på häslokostbutiker? Någon som vet? (Och det är jag ganska säker på att någon vet
)
Du får massor av träffar om du provar att söka på "kokosfett" (eller måhända "cocosfett".) här på forumet. Vet att det diskuterades häromdagen det du undrade, så prova att söka!
Tieto: Självklart menade jag proteiner… har redan ändrat