Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2858 ggr
Margareta
0

Klotterplanket - mars 2007

Vi testar en tråd där det är ok att skriva precis vad som helst, när som helst… innan hade vi en "God morgon" tråd för sånt, men det är ett tag sen nu….

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

En riktig skvallerhörna! Bra! Önskar alla en trevlig eftermiddag. Skall ut i solen nu.Glad

holygittan
0

Tjenare!

Jag ska snart till vårdcentralen med min minsting och kolla hennes kladdiga ögon. Hoppas få en salva som fungerar denna gången!

piakask
0

Ok, heres one for ya´som han i brainac brukar sägainnan han ställer kluriga frågor:

Inget kokosfett alls i helgen (glömde ta med till jobbet, och jag jobbar lååånga pass så väl hemkommen glömdes det bort) och på söndagen vaknade jag med ont i halsen och begynnande cement i bihålorna. Söndag kväll - seeeg och kändes som om influensan började få rejält grepp.

Måndag morgon - kokosfett i teet, rejäl klick, skjutsade dotter till förskolan, åkte hem med planen att däcka i soffan men… 

Plötsligt jag fick vår-rensnings-känslor mitt i förkylningen och rensade ut dotterns urvuxna kläder plus några urkrympta av mina egna och la ut till försäljning på en gratissida. I rena hastigheten bestämde jag mig för att ta ut skilsmässa från mina pocketböcker också, så det blev ytterligare några annonser… Förvånad

sen hoppade jag omkring i största allmänhet hela förmiddagen och fram tills nu har jag fått i mig "kokos-te" tre ggr och känner mig oförskämt pigg trots förkylningen.

Vad är detta för mirakelmedel egentligen?? Flört 

Nu kallar spisen, vi hörs!

Gunnilla
0

Jag kände mig lite hängig och hungrig i eftermiddags, en kopp te med 1 msk kokosolja gjorde susen!

Margareta
0

Jag har för första gången testat kokosfett i kaffe i helgen. Innan har jag kört efter modellen smör i kaffe och kokosfett i te, men som sagt…

Det vart bättre än jag trodde…

copia
0

Jag har köpt min första burk kokosolja idag! Vi har fått en hälsokostaffär här i stan att ta hem ett antal burkar. Tjejen i affären blev så intresserad idag ,när jag och syrran var där, så hon skulle prova det själv nu! Hon hade inte vågat tro på det innan, tror jag. Sen kan jag berätta att våren är här! Syrran och jag tog en 1 1/2 timmes promenad in till stan och passerade trädgårdar med massor av blommor, härligt. På stan blev det lunch, och shopping. Bättre kan man inte ha det en ledig dag tycker jag! Vi har planerat för våra hönor oxå! Så gott det ska bli med egna ägg till hösten..

DaMum
0

Jag har sviter efter att ha syndat i helgen…

Hade min äldsta dotter hemma på permis, och för att göra maten lite intressantare för både henne och lilltösen, så gjorde jag en slags gratäng av förvälld blomkål som jag hällde massor av grädde på. Hyvlade över c:a 75 gram smör och så en DRÖS med fet och god Stureost på allting. In i ugnen tills det blev gyllenbrunt.

Det här åt vi som tillbehör till både kött på lördagen och fisk på söndagen. Jag tog lite, lite på lördagen. Men det blev lite mer på söndagen…

Nu får jag betala priset. Det blev troligtvis alldeles för många kolhydrater och jag har t o m känningar av gallan, vilket jag inte haft på länge.

Har "botat" hela dagen idag med extra mycket fett, och så tänker jag fortsätta tills det lugnat sig inombords.

Mervi
0

Jag stoppade i mig 70% choklad och kunde inte sluta när jag väl börjat, mannen åt nötter och lät mig ha chokladen i fred. Hade varit bättre han hjälpt mig att äta…. + 6 hekto på vågen över en natt.

Det är så tråkigt med svärfar som bara ligger och orkar inte ens prata längre, det går ut för snabbt verkar det. Jag blev så ledsen så jag ramlade på chokladen.

Margareta
0

Ja ramlade alldeles nyss på en spenatsoppa som var så vansinnigt god, med kokt ägg flytande i. Jag åt och insåg först efteråt att jag blev PROPPMÄTT… jag kunde ätit hälften och varit nöjd.

zeretki
0

Mervi, tråkigt med din svärfar. *stor kram*

Mervi
0

Tack!

Prinsessan_Mimmi
0

Hälsar på alla

EvaN
0

Jag har enorm separationångest. Min 21 åriga son flyttade hemifrån i går. usch så tomt det känns Ledsen, men samtidigt är jag glad då han fått en sååå fina 2a nära stan "funkishus" med låg hyra…..Glad

Har ni känt såhär när era barn flyttat ?

DaMum
0

¤8 Mervi! Så tråkigt med din svärfar! Jag skickar några kramar till dig som tröst!

#13 EvaN! Det är vidrigt när de blir stora och "försvinner"! Min äldsta är nu 21 och har varit utflugen sedan hon var 17, men jag har inte kommit över det än! Tur jag har lilltjejen hemma, men jag förstår precis hur du mår! Stor kram till dig!

Mervi
0

Tack DaMum!

Mina har varit utflugna sedan jag vet inte när. Men visst kändes det, speciellt när den yngsta flyttade.

Margareta
0

Den här tråden kan väl leva vidare ett tag till…

Vilken underbar dag det är idag… vi hra så VARMT!!!

zeretki
0

Jag är så glad för jag blir smalare!! Hemlis

DaMum
0

Och jag känner mig liten och lätt, fast jag är STOR OCH MÄTT!!!

Tänk vad någar kilon kan göra underverk..,. Och t o m min mamma, som är mycket kritisk, konstaterade i går att det "syns"!

Mer fett åt folket!

magma
0

Härligt, DaMum!!

shintaida
0

Jag tror nog att jag får glida in i nån skugga och skämmas!! Generad

För nu har jag börjat att äta som jag inte vet vad det är! Men jag blir mätt och glad och minskat 2,6kg sen den 11:e mars.

Jag tror - som Pasi sa - att jag äter svältkost. Men det känns inte som om jag svälter…

Är bara sååå DESPERAT nu…skinnstället och solen framme. Nu ska det bara bli torrt…hmmmm

Hoppas att det inte blir torrt på två veckor. För då hinner jag gå ner så att jag kommer i brallorna!

Känner mig så glad!! Studsar ut mellan 8-10 någon gång och tar en timmas promenad!

Solen skiner och jag försöker att skina i kapp med den!

PRISAD VARE VÅREN!!  

// Shintaida

carolr
0

Härligt - hur har du gjort?

Jag kanske äter för lite jag med?

Har du några goda råd?

shintaida
0

carolr 

Menar Du mig?

Om Du menar mig så äter jag nog VÄLDIGT lite i förhållande till hur man BÖR göra, när man äter LCHF…

// Shintaida

Margareta
0

Fast det finns inget som säger att man inte skall äta lite med LCHF bara man blir MÄTT. Jag tror kroppen styr hur mycket som behövs och att vi ofta äter för mkt för att vi äter med ögat…

shintaida
0

Margareta!!

Så Du menar att jag fortfarande kan vara med i gamet här??

*hoppas*

// Shintaida

Margareta
0

Varför inte Shintaida? Vi har väl inga regler om vilka som får vara med?

Det enda vi har regler mot, det är hur man uppför sig mot dem som äter så avvikande som de flesta av oss gör… det är allt…

lizzzie86
0

Sitter här och äter lamm med vitlökssmör…mycket av det…smöret alltså och ett glas 2 dl vin och hör i bakgrunden ett program om nån som skall gå ner i vikt i USA. Allt fett är förbjudet , bara kyckling och grönsaker…………ack ja, om dom visste vad jag vet

Tilda-T
0

Visst blir man lite beklämd å alla dessa                             "stora och små "människors vägnar när man vet att hjälpen finns så nära och inte alls är särskilt krånglig heller!

Snart börjar programmet som Kia var med i förra veckan på 3:an kl 20.00

Sen fick jag nyss höra att det ger lever/njurskador på möss när dom äter genmanipulerad majs. Vet någon om det står på förpackningarna att det är genmanipulerat, jag äter inte själv majs men mina ungar älskar det.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Margareta
0

Hur många såg programmet?
Jag missade det tyvärr, för det finns annat än Tv och dator.

magma
0

Jag såg på "Bygglov" eftersom programmet var inspelat i mina hemtrakter! Gusselby ligger knappt två mil hemifrån. Zappade över till "fetmaprogrammet" när det var reklam, men det lilla jag såg verkade handla om några tjejer som gick en två-årig utblidning på Väddögymnasiet? För att få bättre självbild, självkänsla och kanske för att gå ner i vikt också. Kanske jag uppfattade det fel, för det var ett himla tryckande på fjärrkontrollen för att hänga med överallt… Räcka ut tungan

lizziett
0

Eftersom Margareta låst Klotterplanket -13 mars så för jag över detta! 

Har sett tv-programmet "Vi äter oss till döds". Det är så många som vill ha hjälp med att gå ner i vikt, och man bara hoppas att de skulle finna information om LCHF.

Sedan var det ju också en tjej som startat sajten "stora vackra kvinnor" på nätet. Hon ordnade träffar för de som var överviktiga. Hälsan var i gott skick enligt henne.

Jag började med LCHF för att jag till slut inte mådde så bra med min övervikt. I och med detta med lchf-kost har jag ju tappat många kilon och återfått min hälsa. Inser att det här är det livet jag vill ha även framöver.

Margareta
0

Vi känner nog som Du Lizziett och man lider med dem som inte hittat fram, men tids nog kanske… det har ju gått fram enormt för vår kost ändå.

Mitt mål är ju att vi skall bli så många att man kan få den här kosten i skolan, personalmatsalen och på en restaurang lika naturligt som gluten eller annan allergi.

När jag började för 2 år sedan var det väldigt okänt, nu kan man prata om det i personalrummet och folk känner till det i alla fall.

Sara40
0

Jag såg också programmet "Vi äter oss till döds i kväll". Tjejerna som gick den där 2 åriga folkhögskoleutbildningen (tror jag att det var) verkade trivas som bara den och bygga självkänsla samtidigt som de fick lära sig näringslära. Jag tycker det låter toppen! Jag tyckte att det såg ut som kyckling med någon sås och diverse grönsaker på deras lunchtallrikar, var det inte så? Dvs inte fullt så lite kolhydrater, men kanske inte de värsta kolhydraterna så som socker, mjöl, potatis mm?

Margareta
0

Idag är jag ledig och tänkte sitta vid datorn en stund, men när jag ser solen tror jag att det blir utomhus jag sitter…Cool

Monsun
0

Låter skönt Margareta! Jag är också ledig men håller på att rensa igenom ¨hela huset. Bor i ett stort hus (sedan 20 år) och då barnen nu börjar bli stora har jag börjat fundera på att flytta in till stan till lägenhet.
Men som det ser ut nu går det inte att ha huset på försäljning - alldeles för många saker!! - så jag rensar, slänger, säljer, skänker, rensar, slänger, ……..

I nästa liv ska jag inte ha en enda extra pryl!!!

Margareta
0

Monsun: jag slängde i höstas innan flytten, och det känns så skönt idag!!!

Ulf-S
0

Jag flyttade till Italien för några år sedan, därefter till Tyskland och sedan tillbaka till Sverige igen. Varje flytt rensade jag ut otroligt mycket skräp…

Visst är det otroligt skönt att slippa tyngas av allt möjligt bråte och skabbiga gamla paltor…!

Monsun
0

Det finns en jättebra bok om detta - varför det är så skönt att slänga. "Rensa i röran med feng shui" av Karen Kingston Jättebra!!

Mervi
0

Har vi glömt denna tråd???Glad 

Nu är mars snart slut, det går så fort.

Margareta
0

Den rasade ner i botten när det kom många nya här ett tag…

Tiden rusar och snart blir det sommartid och ännu ljusare på kvällarna, det gillar jag…

odezza
0

Idag är det vårdagjämning! Glad

"still lost in space and time"

EvaN
0

I dag år jag thaimat till lunch….med NUDLAR….aj aj min mage..ville bara testa lite…men nej tack, inte igen Skrikandes, thaimat utan nudlar och ris får det bli nästa gång.

zeretki
0

Första dagen på mens: trött, grinig, sugen på allt, vill vräka i mig massor. Har dessutom lite kramp och ont, fryser…och blöder! Jag hatar detta! Buähhhbuähhh!!

Mervi
0

Hoppas du inte tillhör dem som får dras med det en hel veckaLedsen. Jag brukade alltid gå ner i vikt veckan efter mens, något positivt med det också.