Cappucino
Hej!
Är det någon som vet om cappucino är sockerfritt? Bortsätt från mjölksockret då. Och hur är det med övriga kafédrycker så som latte? Tänker att man kan ju tillsätta socker själv, men tycker att de är rätt söta även utan tillsatt socker.
Någon som vet?
hälsningar Johanna
Det SKA inte vara något socker i de dryckerna men exakt hur de tillverkas på varje enskilt kafé är ju svårt att veta. Nog säkrast att fråga…
huh… en latte på starbucks innehåller 300kcal och hur det är möjligt vet jag inte… de ska ju bara vara kaffe och mjölk
dessutom va jag på Mcdonalds nyligen (ÄLSKAR deras kaffe) och kollade in innehållsförteckningslistorna som de har börjat med, deras vanliga svarta kaffe innehåller 20g kolhydrater…. vadfalls? 
Hmm - var kollade du då? Tittade precis på mcdonalds svenska sida (under drycker på allergiguiden där det finns exakt innehållsförteckning och näringsinformation - en stor kaffe innehåller 1.5 gram kolhydrater - kaffe innehåller ju lite kolhydrater - men 20? du måste läst någon variant med vad det blir med socker i?

Cappucino och latte som man får på café eller gör hemma är kaffe med mjölk, alltså bara kolhydrater från mjölken och kaffet. Har du däremot dryckit någon form av pulver cappucino så är det i många fall socker och även "plast mjölk" och annat äckligt.
ja pulvervarianterna är sötade. Jag läste dessutom lite på skoj sådär innehållsförteckningen för tassimos kapslar för latte/capuccino och det var del "plast mjölk" i dom.
Själv har jag spanat lite på en nespressomaskin med mjölkskummare till, då vet jag vad jag stoppar i mig.
Känns lurigt det här…Kollade in McDonalds kaffe och deras vanliga kaffe innehåller inget socker och få kolhydrater.
Däremot innehåller deras cappucino (liten) drygt 6g socker…trist…gjord på mellanmjölk dessutom. känns jobbigt att behöva fråga så fort man ska fika. Men ska kolla upp några favoritcaféer tror jag…
Espresso House har en lista med närings och allergiinfo och det är ingen rolig historia! Besviken…ska beställa vanligt kaffe och be att få vispad grädde till, men grädden innehåller säkert tillsatt socker…