Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1263 ggr
vixen
0

Astma - förbättringar?

Hej!

Har sett i ett antal trådar här att en hel del nämner att e blivit avsevärt bättre vad gäller astmaproblem. Ni som känner er träffade, ge mig gärna en kort historia över hur det hela utvecklats, samt hur pass strikta ni är vad gäller säd - och mjölkprodukter!

Ulf-S
0

Jag har astma och är allergisk mot pollen (björk, gråbo, gräs), kvalster, pälsdjur (hundar, katter, kossor, grisar, hästar…). Kanske annat också som inte är testat.

När jag åt skräpkost som "alla andra" behövde jag medicinera, samma sak när jag körde hclf. För några år sedan började jag äta mer saker som fet ost, fett som olivolja och smör och insåg så småningom att jag nog egentligen inte hade några problem längre… Inte för att jag gjorde kopplingen till fett då!  

Det låter vettigt, astma anses väl vara en inflammatorisk sjukdom och inflammationer lindras ofta eller försvinner när man får i sig bra fett.

Med andra ord har lchf inte förbättrat min astma eftersom jag redan åt bra fetter. Jag äter bara mer av dem nu.  Glad

Pasi
0

Jag är en gammal astmatiker sedan 21år. Har bara kännt av astman nån enstaka gång (1 gång som jag minns) sedan jag bytte kost för snart 9 månader sedan… tidigare fick jag astmaanfall varje vecka…och luftrören var i regel alltid lite småkrasliga/irriterade.
Jag äter inga spannmål, bara feta mejeriprodukter.Glad
Tidigare tog jag ventoline varje kväll i förebyggande syfte men kör nu helt utan medicin.