Paté
Oj så gott det blev! Utgick från Kycklinglevermousse men stekte med lite köttfärs också. Tog inte så mycket grädde som i originalreceptet. Kryddade med ett par msk rödvin, lite timjan och lite mer rosépeppar. Mixade inte alltför länge utan lät det vara lite grovt. Hällde i en form och lät vila i kylen.
Åh - det låter som att mina barn skulle kunna gilla. De uppskattar inte min version med ren lever.
TACK så mycket
Numer pensionär i Nynäshamn

Min son vägrade smaka: "Mamma, jag har smakat på så många konstiga saker som du gjort"
Margareta, Din version har jag gjort 3 gånger. Den är ju underbart god. Första smaksatte jag med ansjovis och konjak. Den andra gjorde vi till scouternas julbord, ditt orgiginalrecept. Hade ej tillgång till mixer, utan fick försöka finhacka så gott det gick. Den blev mycket god. Den tredje gorde jag ochså efter ditt originalrecept, fast med tillgång till mixer.
Den hade jag med mig på min bussresa till Tyskland. Perfekt resemat.
Skall ta och testa nobbans paté vid ett senare tillfälle.
/Ullabritt
Nobban7 Låter jättegott, detta ska jag snarast göra!
Margareta ditt recept är också jättebra. Det beror ju mest av hur man kryddar och vad man har till hur många uppfattar en maträtt. Alltså båda recepten är mycket väl värda att göra 
/Désirée

Påskpaté 

dags att ta fram det här receptet igen

Numer pensionär i Nynäshamn

Älskar verkligen den där Kycklingpaten! Ska göra varianten med köttfärs till Jul!
Nu har jag också gjort den här kycklingpatén, och eftersom jag inte tål mjölk (och smör) så blev det med kokosfett, lite havregrädde och ägg.
Smaken blev riktigt bra. Det blir intressant att se hur den blir stelnad.