Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5197 ggr
ingerctina
0

Varm, varm..... oj oj

Hej!!

Kör sedan några dagar (typ fjärde dagen idag) med SSS's bantarbiffar för att komma igång med ett ryck efter att ha stått stilla sedan i våras. Men nä jag har inte gått upp heller så jag är nöjd med vill gärna få lite fart på det.

OK.. det som hänt nu… (det kanske är naturligt..) men jag är SÅ VARM… ansiktet blossar och jag hade om det hade varit möjligt förmodligen suttit och arbetat i bara underkläderna, men av respekt för mina arbetskamrater vill jag ju inte detta. Jag är ju fortfarande absolut snyggast med kläder på ;-)

Är detta helt "normalt"… ska tillägga att jag firar 2-års jubileum med LCHF i slutet av februari och tappat 35 cm runt midjan och inte fullt 20 kilo.. så jag är jättenöjd det är ju inte det som är bekymret…

Nån som har möjlighet att förklara detta fenomen, som ju också är energisparande…

GOD JUL också närj ag ändå är igång

Fetrik-Snubbe
0

Skulle tro att du ger kroppen åtkomst till sina fettreserver vilket gör dig så varm pga den höga förbränningen.

Zepp
0

Antingen som #1 säger, eller att kroppen får mer enegi vilket gör att den slösar, kan även vara högt proteiintag vilket är rätt energikrävande att omvandla till energi i levern vilket leder till överskottsvärme.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ingerctina
0

Men totalt är det positivt??
ELLER??

Zepp
0

Det vet man inte, det får du se efter ett tag.

Kan ju vara som så att kroppen helt plötsligt släpper fett från depåerna i frisk tackt och kroppen ökar sin ämnesomsättning för att bränna bort överskottet, tills kroppen är nöjd med innehållet i depåerna?

Oandra sidan om det är leverns som gör energi utav protein så motverkas antagligen den extraförlusten av en ökad aptit.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ingerctina
0

OK Zepp då hoppas jag på det första för jag har inte märkt av någon ökad aptit, snarare tvärt om. Jag märker att jag inte känner "sug" eller behov av mkt mat som var lite tendensen tidigare.