Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2760 ggr
Li49
0

Waran behandling?

Hej.

Som jag naturligvis förstod så skulle ju denna kosten påverka mitt Pk-värde. Jag äter alltså Waran sedan många, många år tillbaka.

Efter varje provtagning nu sedan jag började med LCHF så har jag värdet ändrat sig.

Jag har fått öka på medicinen 2 gånger och nu senast idag när VC ringde och talade om värdet på telefon.

Och nytt prov igen om 1 vecka. Tidigare gick jag ca 1 gång per månad.

Det här med waran är som jag sa inget nytt för mig så jag vet att det alltid blir så här med förändringar i kosten, samt även ibland av andra orsaker.

Det som förvånar mig är att en läkare ALDRIG frågar sin patient om han eller hon gjort någon förändring i sin kost. ALDRIG!

Dom bara ökar på och så nytt prov. Märkligt tycker jag.

Vad  jag nu funderar på är ju om någon här äter Waran? Och naturligtvis tänker jag ju att jag måste ju helt enkelt kunna fortsätta äta så här.

Jag vill ju inte gå tillbaka till en massa kolhydrater, trots att jag inte hitintills märkt en enda förbättring. Väldigt tråkigt förstås och lite tvivel kommer ju då.

Men det här gäller ju på sikt, eller hur? Det är ju ett hälsosammare sätt att leva och då kommer väl hälsovinsterna även till mig, så småningom?

Visst är det väl så? Snälla? Någon som har någon erfarenhet av liknande?   Behöver lite uppmuntran nu.

Tack på förhand / Mvh Li

Gumman
0

Har ingen direkt "erfarenhet" av Waranätande mer än att när min mellan-son var liten så åt han Waran (hjärtopererad) och beroende på hur mycket bröstmjölksersättning han fick (eller om det bara var bröstmjölk) så varierade värdet (och därefter dosen) från dag till dag.

Så absolut så tror jag att kolhydraterna spelar roll! Det borde väl en doktor som behandlar med Waran känna till?

Lycka till!

Cool

Johanna-Soderlund
0

Omega-3 och omega-6 påverkar ju det där också.

Läs om fettsyrabalansen

Doc
0

Uppmuntran? Låter för mig som att din lever kan ha blivit allt bättre på att ta bort Waranet ur kroppen, gissar att det är därför du behöver höja dosen. Alltså kanske din lever har blivit friskare och starkare! Flört