PMS
Jag har PMS som ibland måste behandlas med antidepressiva för att jag får depressionsliknande symtom innan och under min menstruation. Vissa månader har det gått så långt att jag funderat på döden som en utväg för att slippa må dåligt.
Men denna månad har jag inte känt av min PMS alls. Jag har ätit lchf i 3 veckor med lite snedsteg på helgerna. Jag kan tillägga att jag är sockerberoende enligt de test du kan finna på nätet och har alltid varit en gottegris, speciellt innan mensen.
Är det fler som sluppit sin PMS med hjälp av lchf?

Jag har gjort två veckor LCHF imorgon och fick mensen idag helt som den skulle. Utan förvarning så att säga (Pms) så jag tror att LCHF haft en inverkan då även en annan kvinna i ett annat forum talade om samma effekt.
Hej
Jag har haft ganska lindrig mensvärk innan jag började LCHF, jag tog 1 ipren de första nätterna. Det har jag kunna sluta med sedan jag började med LCHF i början av februari.

Jag har ätit lchf i 6 månader och tycker inte att det har blivit så stor skillnad. Jag har fortfarande pms minst 1½ vecka innan mens. Ibland är det mindre och ibland värre men det var det innan också. Däremot så blöder jag något mindre och har lite mindre mensvärk. I mitt fall så tror jag inte att kosten påverkar utan att jag är i den åldern när hormonerna börjar förändras.
Min PMS har blivit kortade men mer intensiv, som tur är brukar det inte vara mer än några timmar. Däremot har jag fått lite konstigare mens.
PMS vete 17 om jag haft så stora problem med innan, bara mensvärk- däremot har den så gott som försvunnit sedan jag började med LCHF. Sockerklådan kan dock visa sitt fula tryne fortfarande, den brukar dyka upp sisådär veckan före mens… :(

Men.. nu när jag tänker efter så är det samma här. Jag fick mensen inatt någon gång, och har inte märkt av den alls. Hum, inte tänkt på det innan (har haft otroliga menssmärtor, men det kanske kommer om någon dag =)

Ajajajaja! Jo, talade alldeles för tidigt >.< PMS hade jag ingen, men menssmärtor… FUngerar det att äta fett för att få bort menssmärtor, tror ni? =)

Jag har inga menssmärtor att tala om. Förra månaden hade jag bra ont men inte nu. Om det är LCHF's förtjänst eller inte kan jag inte säga.

Vad roligt att höra om flera erfarenheter.
Jag tycker att jag har mindre ont denna månad än vad jag kan ha, vilket är postivit. Det är ju lite tidigt att säga om min PMS kommer hålla sitt fula tryne borta för alltid, men jag hoppas det.
Jag har ätit strikt lchf i 9 veckor nu och blivit helt av med mina pms besvär - som varierade från milt ledsen till arg häxa till deprimerad självmordskandidat. Känns som att jag fått ett nytt liv! Hoppas, hoppas att det fortsätter såhär.