Run-time error '6': Overflow
Någon som vet vad detta fel meddelande på Calcounter betyder??? Det fungerade finfint i går och nu så när jag skulle lägga in frukost så fick den spatt…. (Alltså jag har den nerladdningsbara versionen…)
Kör den på nätet så kanske det fungerar?
Numer pensionär i Nynäshamn
Det skumma är att den fungerar om jag skapar ett nytt konto. Men då försvinner ju mina 14 dagar som jag så fint har skrivit in i systemet samt alla matvaror jag lagt in… Usch vill inte börja om!
Om du vill skapa nytt konto kan du ju ta en skärmdump av statistiken och föra in på det nya kontot. Man kan gå tillbaka i tiden och göra det.
Ett litet tips bara. Det är ju statistiken som är viktigast.
Precis men jag kommer ju inte in på mitt gamla "konto". Varje gång jag försöker logga in på det får jag detta felmeddelande. Börjar undra om programmet tycket jag äter för mycket fett och därför säger overflow :)
Jag har lovat en kompis att hålla reda på vad jag äter så att hon får se att jag går ner även fast jag äter mer kalorier än hon då hon går på VV mat. Planen var 4 veckor och nu försvann ju genast 2 av dem :/
Aj då! Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Varrför inte prova att ladda in programmet över det gamla?
Så gör jag ibland när någon enstaka fil på Windows har råkats tas bort.
Vad jag vet så behålls alla filerna som man gjort.
Men gör som Mona-Stina sa, ta en skärmdump först för säkerhets skull…
// Shintaida
Man kan ju alltid pröva… Som tur var så har jag varit duktig och skrivit upp i min vanliga dagbok antal gram och kcal jag fått i mig. Inte alla dagar men vissa. Kanske man kan stula lite med calcounter online :)
Testade att ominstallera Calcounter - det tog bort allt, fanns inget kvar. Men som tur vad så har jag i alla fall lyckats rädda 10 dagar genom min "dagbok" och skrivit in dem i Calcounter på nätet. Och alla varorna är nu på nytt inlaggda i Calcounter online. Men det är ju så skönt med vanliga Calcounter också. Frågan är om man ska försöka igen eller om det blir fel efter ett tag? Man kanske ska testa dubbelt ett tag???
OJ FÖRLÅT!!!
Det var inte min mening att missleda Dig!
Men strular ett program för mig så kör jag över det gamla med det nya, dvs filer som fattas/är fel kommer tillbaka igen och allt funkar och allt mitt är kvar.
Du tog väl inte BORT den gamla Cal Countern först, väl?
Ber ödmjukast om Din förlåtelse!!
// Shintaida
shintaida - Du gjorde absolut inget fel. Programmet fungerade ju inte direkt som det skulle eller hur? Skulle förmodligen ha fått installerat om ändå… Så pusta ut du 
Nej tog inte bort programmet utan körde bara installationen igen, men DEN tog tydligen bort programmet. Grr sablans installationsfiler…
Alla matvaror är nu inlagda igen och jag lyckades faktiskt lura på den nerladdningsbara versionen och online versionen att 100g mat kan visst innehålla 19g kolhydrater 100g proteiner och 170g fett *hihi* Så nu ser statistiken ok ut. Kanske inte från första dagen men bättre än ingenting :)
Och nu kör jag dessutom i båda så det blir dubbelregistrering tills jag märker att systemet inte kommer att få tuppjuck på mig igen…
Heja Dig!!

// Shintaida
Var det du som mailade mig om detta? Jag skickade ett svar till dig men du fick kanske inte det? Om det nu var du….
Händer det igen eller om det händer någon annan så skicka databasen som hör till programmet till mig (den heter databas.mdb) så kan jag fixa till det. Det är en bugg i programmet som inträffar väldigt sällan men när den gör det så krashar hela programmet och går inte att starta igen. Brukar hända om man har lagt in något först under dagen som inte innehåller vare sig kolhydrater, fett eller protein (sprit till exempel). Programmet försöker dela med noll och då blir det overflow.
Fast som någon annan föreslog, använd online-versionen. Den är mer uppdaterad eftersom det är lättare för mig att fixa till buggarna som uppkommer.
Den nerladdningsbara versionen av Cal-Counter var mitt första "projekt" i programmeringsvärlden. Den är allt annat än buggfri :-)
/Tina
Hej Tina,
Ja det var jag som skickade ett mail till dig. Men vad jag har sett har jag inte fått något svar.. Men men :)
Aha, så programmet tycker inte om när man använder noll värden i kolumnerna? Föklarar varför den fick spatt då jag la in att jag druckit en coca-cola light :) Men nu vet jag ju varför - så colan får bli inlagd sist :)
Ja, så länge du bara lägger in colan efter att du har lagt in något annat så funkar det :-)
Konstigt att du inte fick mitt mail! Måste ha kommit bort på vägen.
Det är ingen fara. Det var bara ett par dagar som försvann i krashen :) De andra hade jag ju duktigt dokumenterat grammen i min dagbok… Tror jag kan överleva det faktiskt