plitor
Hej, jag har fått kliande plitor i ansiktet! Kan det bero på allt fett som jag stoppar i mig?
Har ätit LCHF i ca 1 månad, gick först ner ca 3 kg men sen har det i stort sett stått still. Upp ett på hekto, ner ett par. Hade ordentlig hjärtklappning första tiden och sen blev det bra men nu känner jag av det igen. Får nästan dödsångest. Vad ska jag göra åt det?
Jag är nog lite dålig på att variera min kost, har väl dålig fantasi. Finns det inte något förslag på matsedel här på forumet?
hälsningar Gerdan

Den här kosten brukar vara bra för hyn…
Kan det vara så att det är en tillfällig omställning som är på gång, en slags utrensning?
Så tänker jag också… mina plitar poppar upp för att sen försvinna vid omställningar. När jag äter ren LCHF får jag inga plitor alls och hyn är i det närmaste perfekt.
Numer pensionär i Nynäshamn
Har oxå fått plitor… Har ätit så här i en och en halv månad. Mitt är ganarnterat utrensningssymptom…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Gerdan!
Jag hade jättemycket hjärtklappning i början! Har nu ätit enligt LCHF sedan 8/1 och jag kan garantera att de första 4 veckorna för mig innebar rätt mycket ångestkliknande känslor/hjärtklappning. Min räddning var att jag hade läst om det och visste att det kunde förekomma. Så du kan nog känna lugnet, det går över i sinom tid.
Plitor har jag inte haft, men däremot tycker jag också att ju mer fett jag äter, desto finare hy får jag. Särskilt det ekologiska kokosfettet gör underverk, både in- och utvärtes.
Lycka till!
jag tycker att ni har helt rätt!
Jag har också bilvir belönad med plitor fast på benen. Jag har nu ätit så här i 1år och 3 månader och får fortfarande plitor på benen så utrensning är nog inte svaret på mina plitor. Dock är detta enda nackdelen med denna kosten för mig. Listan på posetiva eftekter är däremot mycket lång.

Jag tycker du ska prova ett magnesiumtillskott för att slippa hjärtklappningen.
Kan det vara så att du äter lite för mycket kolhydrater fortfarande?
Fett och kolhydrater tillsammans är ett kanonrecept för dålig hy..

Jag fick plötsligt en dag fullt med plitor på näsan och kinderna. Har aldrig haft det förut! Det var efter två-tre veckor med LCHF. Efter ett par dar *paff* - borta! Skumt.
Nu är jag kanonbra i hyn, inte torr längre och börjar få en frisk färg.