Friterade mozarellasticks
Någon som har ett lchf-vänligt recept?

… har ar ett … nu vet jag inte om string cheese finns i Sverige … om inte kanske det gar att skara bitar av mozzarella?
http://www.examiner.com/low-carb-in-national/mozzarella-sticks-the-big-cheese-of-appetizers
Skär mozzarella i stavar, doppa i ägg och och smulade fläsksvålar. Fritera i kokosfett eller talg.

#1. String cheese finns inte i Sverige men det är bland det första jag köper när jag åker till USA. 
#2 De där fläsksvålarna verkar knepiga att göra. Recept?

#4 Köp en påse friterade fläsksvålar och krossa. 

Man kan även använda parmesanost till panering (passar ju bra med ost panerad med ost) - jag skulle då satsa på en dubbel panering för att öka chansen att det håller ihop utan mjöl.
Låter jätte gott mäste testas till en helg
Mossarella - har jag köpt 2 ggr för att alla möjliga personer rekommenderar att det är såå gott, men jag kan inte uppskatta den där gummibollskänslan att tugga något som liksom inte sönderfaller och lämnar ut sin goda smak.
Annars är jag normalt väldigt glad för ost i de flesta former.
T.ex. friterad camembert är himmelskt gott, gärna med friterad persilja till, an mass.
canola oil att fritera i! Har de inte kläm på dess olämplighet over there?
#8 Mozzarella äts för konsistensens skull inte smaken, den blir klibbig när den smälter. Blanda med annan ost som t.ex. cheddar eller västerbotten om du vill har mer smak.
Brie ost är med gott att unsbaka eller fritera