Besviken
Har varit ute med en kär vän denna afton, vi drack vin och åt chakteri ralrik, på vägen hem gick allt åt helvete, !!stack in påt affären och kopte mjolk och en påse gott och blandat och ett paket "sasuge rolls"så hilmla besviken att jag suttit och tryckt i mej allt detta, min PV hade for ovrigt lagat fläsk kotlett med spenat och brocoli till mej och nu känns allt bara som bort kastat. HAr varit duktig de senaste 2 veckorna ich kegat p ca 8gr kollisar. Har inte druckict alkohol pa 3 veckor, kanns som det ar det som har triggat allt detta? Hur långt kommer det nu att ta tills jag aer tillbaka till ketosis och dessutom, om man alkohol ar vätskedrivande men kolhydrater ar fett och vattenf bildande, vad händer då ???
P.S PV:n är besviken pa tt jag inte ätit hans mat han lagat.
Låter som du är sockerberoende. Jag är inte själv det så jag har inga problem att avstå från godis, men det finns andra här som kan hjälpa dig bättre.
Spelar det någon roll hur lång tid det tar?
Be din pv om ursäkt för att du inte hade vett att uppskatta att han lagat mat som passar dig. Gå och lägg dig. Sov. Börja morgondagen med att äta bra. Och fortsätt så. Fundera inte över oväsentliga ditten och datten, utan ät riktig mat, och låt resten ha sin gång.
@1 JAG ÄR SOCKER BEROENEE MEN DET ÄR SOM FAN ATT MAN INTE SKA KUONA TA SEJ EN SUP UTAN ATT DYKA NFR I GODI7 SKÄLEN!P.URS2KTA CAPS .

Både spritsuget och suget efter socker sitter nog granne med varandra nånstans inne i skallen.
Det ena banar lätt vägen för det andra
Det enda man kan göra när man trillar dit som du gjort är att försöka komma ihåg att det inte var så jäkla gott som man föreställt sig det och att nackdelarna var större än belöningen.
Då kanske du kan "ta dig en sup" utan att dyka ner i sockerskålen nästa gång.
oj vad jag har stavat i ruta3, hahahah!!
Mar som en prinsessa idag, huvudvaerk och magen aer jatte konstig ( vi vet alla varfor).
Jag tror ocksa att detta med att den ena banar den andre, har mycket att gora med "vanan" ocksa. Jag ar "van" att kopa fyllemat och "van" att trycka mej da jag dricker. det ar ngt jag maste avanja mej ( alkohol betyder inte att alla regler inte galler).
xx
# 5 det inlägget var mycket belysande ang. problemet hahaha

#5 Både efter planerade och oplanerade (som sockerberoende så faller jag dit emellanåt) avsteg så renar jag kroppen med fett och protein. Det kan ta ett par dagar, men sedan är kroppen på banan igen :)
hahaha - 4. 
- 5 - hoppas det, ungefar som en "jump start" sa fungerar systemet battre 

Jag har just (eller ja, jag håller på) läst Sockerbomben av Bitten Jonsson och hon förklarar det här med samberoende och att alkohol, socker, nikotin stimulerar samma stimulicentra i hjärnan, så alkohol gör en mer benägen till sockeråterfall, nikotin likaså, etc.
Jag har som exempel utvärderat mig själv de senaste månaderna, jag rökte i somras och hade efter det otroligt svårt att inte äta socker (föll av flera gånger) eftersom beroendena triggar varandra. Dricker jag alkohol tar det minst en vecka innan jag känner mig säker i en livsmedelsbutik. Förra veckan smällde jag i mig massa godis, vad jag tyckte var helt oprovocerat, men efter att ha läst boken tänkte jag efter ordentligt och kom på att jag dan innan hade hälsat på min syster och tagit några snusar av henne - nikotinet banade väg för sockret.
Nu säger jag INTE att du är alkoholist, men om du känner att du missbrukar socker så är alkohol ett av de bästa sätten att trigga igång det beroendet igen (eller vilken som helst annan drog som påverkar de delarna av hjärnan), tyvärr. Så det får du nog vara beredd på om du vill gå ut och ta dig en sup.
Bor du i sverige? Då kanske du kan låna den på biblioteket, annars beställa på internet. Den boken har verkligen ställt om hela min tankebana just nu.
Jag har aldrig varit berusad, så jag har ingen aning om vilka sug man får av det.

#9 Vad lustigt, jag har alltid tyckt att det är tvärt om. Dricker jag är jag inte ett dugg sugen på att äta. Även snus dämpar lusten att äta. Men det är klart, när jag INTE snusar eller dricker då blir jag klart sugen på att äta…Mina ätstörningar uppstod ju i samband med att jag slutade med nikotin.

#11, ja men precis! Det är oftast inte just när jag snusar/röker/dricker som jag faller av sockervagnen, utan efteråt! Men ofta så när jag dricker alkohol så blir jag känsligare för de andra sakerna som jag är känslig för. Några glas vin och så står jag där med en cigg i ena handen och andra handen i chipsskålen typ.