Tips (Liseberg- och Londonresa)
Jag ska till Liseberg vid jul och i mars ska jag till London.
Hur gör jag med maten? Vad har ni för tips på restauranger på Liseberg och i London?
Om ni har några tips på restauranger så mottages det tacksamt. Goda, prisvärda och LCHF. Måste inte finns ett LCHF-alternativ men gärna valmöjligheter såsom välja bort pasta/ris/potatis och ersätta med annat.
---
Min snälla faster vet vad jag äter så hon har beställt en bra frukost till oss på hotellet i London (ägg, bacon, korv, grönsaker). Däremot kommer vi ju inte att sitta på hotellet sen så lite tips på vart man kan käka vore givande.
---
Angående Liseberg, tips på restauranger i själva Göteborg går också bra. Fast helst också på Liseberg.
Kan självklart springa in i en vanlig livsmedelsbutik och köpa lite smått men jag ska ut med kompisar och det vore kul att kunna äta på restaurang med dem.
---
Lite frågor till er som är ute mycket och äter. Fikar ni något? Om ni fikar, vad blir det då?
Jag är rätt strikt med kosten på det sättet att jag aldrig "unnar" mig sånt som är raka motsatsen till LCHF såsom chips, mjölkchoklad etc. Däremot kan jag absolut, vid enstaka tillfällen, unna mig nötter och mörk choklad.
---
Bara ös tips på mig, det skulle uppskattas något otroligt!

Maias tips i Göteborgstråden. Det ligger mittemot Liseberg. Jag har varit där och kan varmt rekommendera stället. Supertrevlig personal och gott kött :)
"Göteborgs bästa kebab (Tuggets? pizzeria) Södra vägen 73 (strax efter Världskulturmuseet på andra sidan gatan)
Fördelar: Stor portion kebabsallad för bara 50-60 kronor. Riktigt kött som smakar färskt och är fett och gott. Underbart trevlig personal som minns att jag är "kebabsallad och extra kött" trots att jag arbetat på annat håll i ett år. Köper man till extra kött är en portion nog att mätta två LCHF:are, så köp att ta med och ät i någon park om vädret tillåter. Detta är ett riktigt klipp till restaurang!
Nackdelar: Även om de har gjort om lite sedan jag började gå dit (då var det aprikos och vaxdukar), är detta ingen restaurang man går till för att det är så trevlig inredning. Och det kan vara trångt vid lunchtid."
Hej
Jag var på Liseberg förra sommaren, det var en mycket possiv upplevelse. Vi åt på en resturang någonstans i mitten av Liseberg. Jag åt något fläskkött med bea och frågade om jag kunnde få lite mer grönsallad i stället för potatisen. Jag fick jättebra mat och mina ej LCHF ätande vänninor blev lite avensjuka på min tallrik.
När resten av mitt sällskapet skulle äta glass så gick jag till våffelstället på Liseberg och ville köpa grädde och lite sylt (en portion utan våffla). Till priset av en bättre glass fick jag jätte mycket grädde och sylt. Det var så mycket jag orkade inte äta upp grädde sylten åt jag ca 1 tsk av så det blev massor över.
Det var iof sommartid,

"Måste inte finns ett LCHF-alternativ men gärna valmöjligheter såsom välja bort pasta/ris/potatis och ersätta med annat."
Finns inte den valmöjligheten överallt? Efter två år på LCHF så har jag ännu aldrig ätit någonstans där jag inte kan välja bort ris till förmån för lite sallad.
Angående Liseberg så är det ju mycket socker där nu såhärårs (allt detta julgodis!), men våffel-grädd-rådet funkar nu om du äter grädde. :)
Den allra mesta innerestaurangen just nu heter In Contro och ligger i Mässhuset lite snett mittemot Liseberg.
Nästan alla i 25-40 årsåldern har det som stamlokus och dessutom har dom en fin brunch där på lördag/söndag, visserligen mycket med Kh men dem kan man välja bort eftersom det finns annat att välja på, säkert kan man säga till om man önskar något istället för.
Många bra tips om mat i London hittar du i det här inlägget
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Tack för tipsen! Ska absolut kika i tråden om London.
Angående pizzerior, en av kompisarna som ska med är muslim. Så pizzerior är inte idealiskt eftersom hon inte äter något kött utöver fisk (har ännu inte stött på någon pizzeria som erbjuder någon fiskrätt). Vi kan dock köpa på olika ställen och ta med oss och äta i en park.
Julbordet på Lisebergsrestaurangen - måste väl funka bra??
Generellt sett gar det bra att ata pa vilken restaurang som helst i London. Att ersatta kolhydrater med sallad gar utmarkt i de allra flesta fall.
Om du vill ata italienskt finns det gott om italienska restauranger i London som erbjuder fisk pa menyn - ofta flera olika sorter dessutom! Italiensk restauranger har helt enkelt ett mycket storre utbud an vad jag sett i Stockholm. Jag kan speciellt rekommendera alla de stora familjerestaurangerna i omradet kring Old Compton Street i Soho. De ar prisvarda och lagar god mat.